جنگ اوکراین ذخایر مهمات بریتانیا را به‌شدت کاهش داده است

کمیسیون دفاعی مجلس عوام بریتانیا هشدار داد دست‌کم ۱۰ سال طول می‌کشد تا این کشور بتواند انبار مهماتش را دوباره پر کند

کشورهای عضو ناتو و اروپا بهای سال‌ها پشتیبانی نکردن از تولید مهمات و تسلیحات را می‌پردازند - AFP

کمیسیون دفاعی مجلس عوام بریتانیا با انتشار گزارشی، درباره کمبود مهمات در انبارهای اسلحه بریتانیا هشدار داد.

این کمیته اعلام کرد ذخایر مهمات ارتش این کشور «به‌ طرز خطرناکی» کاهش یافته است.

مجلس عوام می‌گوید یکی از مهم‌ترین دلایل این امر ارسال مهمات به اوکراین در یک سال گذشته است.

به گفته کمیسیون دفاعی مجلس عوام، بازسازی و جایگزینی انبارهای مهمات بریتانیا دست‌کم یک دهه طول می‌کشد و می‌تواند امنیت ملی این کشور را به خطر بیندازد.

در این گزارش تاکید شده است که کشورهای غربی باید به جای روند فعلی ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین، برای جایگزین کردن مهمات انبارهای تسلیحاتی خود یک برنامه مناسب تدوین کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کمیسیون دفاعی مجلس عوام به کشورهای ناتو هشدار داد که در صورت ادامه وضعیت موجود و ارسال مهمات به اوکراین، نه‌تنها توانایی کشورها برای تامین مجدد نیازهای ارتش اوکراین تضعیف می‌شود، بلکه امنیت کشورهای عضو هم در مقابله با هرگونه تهدیدی به خطر می‌افتد.

هشدار این کمیسیون منعکس‌کننده نگرانی‌هایی است که پیش‌تر بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، مطرح کرد. بن والاس هفته گذشته گفته بود که کشورهای عضو ناتو و اروپا بهای سال‌ها پشتیبانی نکردن از تولید مهمات و تسلیحات را می‌پردازند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، هفته پیش از کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی خواست هرچه سریع‌تر تولید مهمات خود را افزایش دهند چرا که اوکراین به مهمات نیاز شدید دارد.

توبیاس الوود، رئیس کمیته دفاعی مجلس عوام بریتانیا، به خبرنگاران گفت: «تهاجم روسیه به اوکراین باید زنگ خطری برای غرب باشد. امنیت و دموکراسی به‌سختی به دست می آید اما به‌راحتی از دست می‌رود.»

بیشتر از جهان