تایوان به گردشگران پول می‌دهد

نیم میلیون گردشگر مبلغی معادل ۱۳۶ پوند دریافت خواهند کرد

دلیل کاهش شدید شمار بازدیدکنندگان، محدودیت‌های کرونا است- Hector RETAMAL / AFP

تایوان از طرح‌های جذب گردشگر با پرداخت پول خبر داد.

چن چیان جن، نخست‌وزیر تایوان، هفته گذشته در نشستی خبری این طرح را اعلام و تصریح کرد که دولت او برای جذب حداقل شش میلیون گردشگر در سال جاری میلادی و رساندن شمار بازدیدکنندگان سالانه به ۱۰ میلیون نفر تا سال ۲۰۲۵ هدف‌گذاری کرده است.

هدف از این طرح ابتکاری جدید، افزایش گردشگران خارجی پس از کاهش شمار آن‌ها به دنبال همه‌گیری کرونا به کمتر از ۹۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۲ است. این رقم در سال ۲۰۱۹  برابر با ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزارنفر بود.

نیم میلیون گردشگر، پنج هزار دلار جدید تایوان (۱۳۶ پوند)، و ۹۰ هزار گروه تور ۲۰ هزار دلار جدید تایوان (۵۴۴ پوند) دریافت خواهند کرد.

چنگ شی چانگ، مدیرکل سازمان گردشگری تایوان، در توضیح این طرح گفته است که گردشگران فقط پس از ورود به کشور، پاداش مالی دریافت خواهند کرد و قرار است پرداخت‌ها در طول سال و در فرصت‌های تبلیغاتی انجام گیرد.

چنگ گفت: «این پول امسال، طی چندین مراسم تبلیغات گردشگری پرداخت خواهد شد و یک‌باره پرداخت نمی‌شود. به این ترتیب، تمام گردشگران خارجی آن‌ را دریافت نخواهند کرد.»

چنگ افزود: «گردشگر خارجی تا زمانی که وارد کشور نشود، مبلغ پنج هزار دلار جدید تایوان را دریافت نخواهد کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پول به کارت خرید واریز می‌شود و می‌تواند کمک‌هزینه‌  سفر گردشگر باشد.

چنگ گفت: «این مبلغ در کارت بلیت الکترونیکی ذخیره می‌شود و برای پرداخت هزینه‌های غذا، اقامت و سایر هزینه‌های سفر در مدت اقامتشان در اینجا قابل‌استفاده است.»

پیش‌بینی می‌شود که دفترهای مسافرتی داخلی وخارجی، مشوق‌های بیشتری برای کمک به بهبود گردشگری تایوان دریافت کنند.

دلیل کاهش شدید شمار بازدیدکنندگان، محدودیت‌های کرونا است. مرز تایوان بالاخره در اکتبر ۲۰۲۲  بازگشایی شد.

رینگو لی، رئیس «انجمن سفر پرکیفیت»، گفت: «در مقایسه با کشورهای اطراف، در بازگشایی مرزها به روی گردشگران خارجی نسبتا تاخیر داشتیم و ابزارهای کمتری برای بازاریابی بین‌المللی گردشگری در اختیار داریم.»

© The Independent

بیشتر از سفر