اینترسپت: پنتاگون طرح آمادگی برای جنگ با ایران را تدوین کرده است

اسرائیل و آمریکا در ماه ژانویه بزرگترین مانور نظامی مشترک در تاریخ را برگزار کردند

این طرح محرمانه تحت عنوان «نگهبان پشتیبانی» در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ بنیانگذاری شده است-@usairforce

اینترسپت به نقل از مدارک محرمانه بودجه پنتاگون که برای برنامه‌های ویژه و اضطراری در نظر گرفته می‌شود، گزارش داد که ارتش آمریکا بودجه‌ای به طرح محرمانه آمادگی برای «یک جنگ با ایران» اختصاص داده است.

براساس این اسناد، این طرح محرمانه تحت عنوان «نگهبان پشتیبانی» در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ بنیانگذاری شده است و یک ایده کلی یا طرح مفهومی است.

پیش از این وجود چنین طرحی به اطلاع عموم نرسیده بود. البته روشن نیست در این سال‌ها چقدر از بودجه پنتاگون صرف این طرح شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اینترسپت در این زمینه به طرحی موسوم به CONPLAN اشاره می‌کند که پنتاگون در جون ۱۹۹۴ برای حمله به هایتی آن را درخواست کرد و آمریکا نهایتا در ژوییه همان سال عملیات نظامی انجام داد.

جان مور، سخنگوی سنتکام درباره اینکه آیا این طرح همچنان وجود دارد، گفت: «باتوجه به سیاست‌ها درباره این طرح‌ها اظهارنظر نمی‌کنیم. ایران عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه و تهدیدی برای آمریکا و شرکایش است و ما به‌طور مدام بر این کشور و تهدید‌هایش نظارت داریم.» او تاکید کرد که آمریکا درباره دفاع از منافع خود در منطقه، از هیچ اقدامی چشم‌پوشی نمی‌کند.

اینترسپت گزارش می‌دهد که طرح نگهبان پشتیبانی نشان می‌دهد که ارتش آمریکا با دیدگاه اسرائیل درباره مقابله با جمهوری اسلامی، نزدیک‌تر شده است. تام نایدز، سفر آمریکا در اسرائیل اخیرا گفته بود که اسرائیل «باید و می‌تواند» هرچه می‌خواهد را برای مقابله با ایران انجام دهد و آمریکا از آن حمایت می‌کند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که تلاش‌های دیپلماتیک دولت بایدن برای توافق با جمهوری اسلامی هنوز به نتیجه نرسیده است و طرح‌ صلح ابراهیم بین اسرائیل و کشورهای عربی نیز باتوجه به تهدید‌های جمهوری اسلامی شکل گرفته است.

اینترسپت به مانورهای نظامی مشترک آمریکا و اسرائیل اشاره می‌کند که یکی از بزرگترین آنها در ماه ژانویه برگزار شد. همزمان همکاری‌های نظامی دو کشور نیز افزایش یافته است.

بیشتر از جهان