خوابیدن با لنز چشمی پسر جوانی را نابینا کرد

این جوان آمریکایی به کراتیت آکانتاموبا، یک انگل گوشت‌خوار که بافت چشم را می‌خورد، مبتلا شد

چشم این مرد جوان به‌شدت آسیب دیده و فعلا امکان تحصیل یا کار نداردــ tiktok/@mikekrumholz13

یک مرد جوان آمریکایی پس از خوابیدن با لنزهای تماسی در چشم، نابینا از یک چشم از خواب برخاست.

مایک کروهولز ۲۱ ساله، اهل فلوریدا در ایالات متحده، دسامبر ۲۰۲۲، بعد از یک چرت روزانه کوتاه، بینایی یک چشمش را از دست داد. او می‌گوید وقتی فراموش می‌کرد لنزهایش را در بیاورد، اغلب به عفونت‌های چشمی از جمله گل‌مژه دچار می‌شد؛ اما بعدا، وقتی تشخیص دادند به کراتیت آکانتاموبا، یک انگل گوشت‌خوار که بافت چشم را می‌خورد، مبتلا شده است، بزرگ‌ترین شوک زندگی‌اش به او وارد شد.

چشم این مرد جوان به‌شدت آسیب دیده است و فعلا امکان تحصیل یا کار ندارد.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده، این انگل در کشورهای توسعه‌یافته، از هر ۳۳ میلیون نفر یک نفر را مبتلا می‌کند؛ بنابراین بیش از یک ماه طول کشید تا بیماری مایک پس از مراجعات متعدد به پزشکان، تشخیص داده شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او برای درمان چشمش یک حساب دریافت کمک‌های مردمی باز کرد و درباره اتفاقی که افتاد، این‌طور نوشت: «لنزهای چشمی من واقعا اذیتم می‌کردند و انگار در چشمانم شناور بودند. آن‌ها را بیرون آوردم و هیچ مشکلی نبود. صبح روز بعد که از خواب بیدار شدم، بیسبال بازی کردم و مجبور شدم بلافاصله لنزهایم را در بیاورم. به پدر و مادرم گفتم: باید به چشم‌پزشک بروم، یک چیزی درست نیست.»

پزشک اول به اشتباه مشکل مایک را ابتلا به ویروس هرپس سیمپلکس نوع ۱ (HSV-1) تشخیص داد. مراجعه به پنج چشم‌پزشک و دو متخصص قرنیه دیگر هم فایده‌ای نداشت و مشکل مایک را بار دیگر ویروس هرپس سیمپلکس نوع ۱ تشخیص دادند. برای او داروهایی تجویز شد که بیش از آنکه فایده داشته باشند، آسیب رساندند و سرعت انتشار انگل را تسریع کردند.

@mikekrumholz13 How my eyes looking post surgery I go for my post surgery appointment tomorrow afternoon and need to hear good news REMINDER do NOT sleep swim or shower in your contacts PLEASE! Tags #eyes #contactlenses #acanthamoebakeratitis #fyp #surgery #miami #florida #trending #comedy Green Hill Zone - Blvkarot

سرانجام ۲۱ ژانویه در موسسه چشم پالمر بسکام، مشکل او را به‌درستی ابتلا به کراتیت آکانتاموبا تشخیص دادند. او در ادامه، تحت درمان فتودینامیک قرار گرفت؛ درمانی که بیماران مبتلا به سرطان نیز از آن استفاده می‌کردند. همچنین جراحی فلپ ملتحمه که طی آن جراحان بخشی از سفیدی چشم مایک را برداشتند و روی مردمک چشمش گذاشتند تا به آن امکان مبارزه با انگل را بدهند.

با این‌ حال چشم راست مایک اصلا دید ندارد و به جز سایه‌های سیاه و خاکستری که به گفته او شبیه برفک تلویزیون است، چیزی نمی‌بیند. چشمش هم آن‌قدر ملتهب است که نمی‌تواند بافت انسانی پیوندی از چشم دیگری را بپذیرد؛ بنابراین پیوند چشم هم ممکن نیست.

مایک امیدوار است تجربه‌اش به دیگران بیاموزد با لنز در چشم نخوابند.

او اضافه می‌کند: «در حال حاضر افراد زیادی‌اند که از لنز استفاده می‌کنند... من هم قبلا بدون هیچ مشکلی با لنز می‌خوابیدم اما حالا سعی می‌کنم به گوش همه برسانم که این کار مشکل دارد. کار درستی نیست.»

بیشتر از زندگی