قانون‌گذاران آمریکا برای گفت‌و‌گو در مورد ایران به اسرائیل رفتند

بنیامین نتانیاهو، اسحاق هرتزوگ و سایر مقام‌های اسرائیل با نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه سنا و مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کردند

اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهوری اسرائیل، با گروهی از سناتورهای دموکرات، به ریاست چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، دیدار کرد‌ـ Amos Ben-Gershom/GPO

اعضای بلندپایه دموکرات و جمهوری‌خواه سنا و همچنین شماری دیگر از قانون‌گذاران آمریکا در هفته جاری در قالب هیئت‌هایی با رهبران اسرائیل دیدار و در مورد اصلاحات قضایی، ایران، و روابط تل‌آویو‌‌ـ‌واشنگتن گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش تایمز اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه ۲۳ فوریه (۴ اسفند) در دفترش در اورشلیم، با هیئتی از سناتورهای جمهوری‌خواه به ریاست میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا، دیدار کرد.

تام نایدز، سفیر آمریکا در اسرائیل، و ران درمر، وزیر امور راهبردی اسرائیل، نیز در این جلسه حضور داشتند.  

همان روز، اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهوری اسرائیل، نیز با گروهی از سناتورهای دموکرات، به ریاست چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، دیدار کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، هرتزوگ در این دیدار گفت: «این‌جا مسائل داخلی و خارجی را که در دستور کار داریم می‌بینید. ایران شماره یک است. متاسفانه، تهدیدی بزرگ برای کل منطقه است.»

مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا، و همچنین تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه از آرکانزاس، نیز به اسرائیل رفته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل و رهبر حزب ملی‌گرای افراطی اوتسما یهودیت، روز پنجشنبه در توییتی نوشت با پمپئو دیدار کرده است و در مورد «سیاست‌های دولت راست‌گرای اسرائیل» گفت‌و‌گو کرده‌اند.

کاتن هم که روز چهارشنبه با نتانیاهو دیدار کرده بود، در توییتی نوشت او و نخست‌وزیر اسرائیل در مورد منافع اقتصادی و امنیتی مشترک صحبت کرده‌اند.

در جلسه‌ای جداگانه، نتانیاهو با هیئتی متشکل از اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره دیدار کرد.

بنا بر اعلام دفتر نخست‌وزیری، نتانیاهو در تمام این جلسات بر «اهمیت روابط اسرائیل و آمریکا» تاکید و در مورد توافق ابراهیم و فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت‌و‌گو کرد.

خوان وارگاس، عضو دموکرات کنگره از کالیفرنیا و از مخالفان برجام، در این زمینه به تایمز اسرائیل گفت مایل است شاهد بازرسی‌های سرزده بیشتری باشد و «دست‌کم بمب از ایران خارج شود».

شماری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کردند که کار روی مصوبه مشترک هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات را آغاز خواهند کرد و با هشداری ضمنی به تهران، گفتند آمریکا «به هر قیمتی از اسرائیل حمایت خواهد کرد».