نشست رسانه‌ای عربستان سعودی؛ نقش رسانه‌ها و ارتباطات در جوامع معاصر

با توجه به تغییرات در حال وقوع در صنعت رسانه، جهان در حال گذار از مرحله‌ای تاریخی است

این نشست بر اهمیت رسانه‌ها و ارتباطات در جوامع بشری تاکید می‌کند-@Spa_Eng/Twitter

دومین نشست رسانه‌ای عربستان سعودی از دوشنبه، ۲۰ فوریه (یکم اسفند)، در ریاض آغاز می‌شود و متخصصان این صنعت برای بررسی طیفی از چالش‌های پیش روی این بخش در منطقه، با یکدیگر به گفت‌وگو خواهند نشست.

نخستین نشست رسانه‌ای عربستان سعودی با حضور بیش از هزار روزنامه نگار و اصحاب رسانه، در سال ۲۰۱۹ برگزار شد و به بحث و بررسی در زمینه «چالش‌ها و فرصت‌ها در صنعت رسانه» پرداخت. در نشست دوم این رویداد، در زمینه ایجاد افق جدیدی در صنعت رسانه و مفهوم «رسانه در جهان در حال تغییر» بحث و همفکری خواهد شد.

این نشست بر اهمیت رسانه‌ها و ارتباطات در جوامع بشری تاکید می‌کند و با تشویق گفت‌وگوهای فرهنگی و مدنی مبتنی بر مثبت‌اندیشی و صراحت، در پیامی مبتنی بر ترویج ارزش‌های تنوع و تساهل، صلح، همزیستی و احترام به دیگران، نقش رسانه‌ها و ارتباطات را در جوامع معاصر ترسیم می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با توجه به تغییرات در حال وقوع در صنعت رسانه و تحولات سریع جهان در سطوح مختلف، جهان در حال گذار از مرحله‌ای تاریخی است که مشخصه آن، حرکتی بی‌سابقه به سوی نظامی جدید است. این رویداد، نقش فزاینده رسانه‌ها را برای کمک به رویارویی با چالش‌ها و ارائه راه‌حل‌هایی که بر آینده رسانه‌ها تاثیر می‌گذارد، برجسته می‌کند.

نشست رسانه‌ای عربستان سعودی، از نخستین دوره آن در ۲۰۱۹، به مثابه بستر مهمی برای بحث و گفت‌وگو میان مدیران، کارشناسان و محققان صنعت رسانه راه‌اندازی شد. در این رویداد که بیش از ۱۵۰۰ روزنامه‌نگار را از کشورهای عربی و خارجی گرد هم می‌آورد، چهره‌‌های محلی و بین‌المللی صنعت رسانه بیش از ۱۰۰ مقاله تحقیقاتی، چشم‌انداز و آزمایش را بررسی می‌کنند و در کارگاه‌ها و جلسات حرفه‌ای حضور خواهند یافت.
این مجمع همچنین یک محیط حرفه‌ای پیشرفته را برای بحث در مورد دیدگاه‌های گوناگون فراهم می‌کند تا دانش تخصصی در زمینه‌های رسانه و ارتباطات را غنی‌تر کند.

اهمیت رسانه‌ها به مثابه قدرتی موثر در جوامع بشری، روز به روز جلوه بیشتری می‌یابد. در این چارچوب، عربستان سعودی امروزه به دلیل منابع متنوع و نقش فعال آن در گرد هم آوردن دیدگاه‌ها، نقطه کانونی مهمی در حوزه‌های فعالیت خبری در سراسر جهان به شمار می‌رود و این امر، بازتاب اشتیاق رهبری این کشور به فرایند توسعه همه‌جانبه است.

ریاض از طریق ۴۰۰ شرکت رسانه‌ای، ۲۵ کانال تلویزیونی محلی، ۸۰ خانه تولید رسانه و نیز ۲۰ ایستگاه رادیویی تخصصی محلی، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مرکز رسانه‌ای در خاورمیانه محسوب می‌شود و افزون بر این، بزرگ‌ترین بازار رسانه‌ای و تبلیغاتی منطقه و محیطی غنی از انواع تجربه‌ها، قابلیت‌ها، امکانات پیشرفته، و فضای گسترده رسانه‌ای است.

بیشتر از جهان