دومین نشست رسانه‌ای در ریاض آغاز به کار کرد

در این نشست، سردبیرهای ایندیپندنت فارسی، عربی، ترکی و اردو نیز حضور دارند

رسانه‌های سعودی در مسیر چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی توسعه دیجیتالی سریع را شاهدندــ twitter/saudi_mf

بیش از یک هزار خبرنگار از سراسر جهان در قلب ریاض، پایتخت عربستان سعودی، گرد هم آمده‌اند تا در دومین مجمع رسانه‌ای عربستان سعودی شرکت کنند. این گردهمایی روز دوشنبه ۲۰ فوریه (اول اسفند)، با حضور صاحبان رسانه‌ها، کارشناسان، استادان و کارشناسانی از کشورهای عربی و همچنین وزرا و مقام‌های دولتی در ریاض آغاز به کار کرد.

در این نشست دو روزه، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی با حضور کارشناسان بین‌المللی برگزار می‌شود تا راهبردهایی در زمینه بهبود محتوای رسانه‌ها تدوین شود، و پیشنهادها و راه‌حل‌هایی برای رفع مشکلات پیش روی این بخش در اختیار روزنامه‌نگاران قرار گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان بن عبدالعزیز، وزیر انرژی، خالد بن عبدالعزیز الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری، و دکتر مجید بن عبدالله القصابی، سرپرست وزارت رسانه عربستان سعودی، در این نشست حضور دارند و با کارشناسان و خبرنگاران تبادل نظر می‌کنند.

در این نشست، سردبیرهای ایندیپندنت فارسی، عربی، ترکی و اردو نیز به نمایندگی از گروه پژوهش و رسانه سعودی حضور دارند.

با توجه به چالش‌های فراوان در مسیر توسعه سیاسی و اقتصادی که منطقه با آن مواجه است، سازماندهی مجدد فعالیت‌های رسانه‌ای در کشورهای عربی به‌ویژه منطقه حاشیه خلیج فارس بسیار مهم است.

این نشست دیدگاه‌های متخصصان رسانه در کشورهای مختلف را گرد هم می‌آورد و نقش عربستان سعودی در سطح منطقه و جهان را روشن می‌کند.

به گزارش نشریه نشنال، مفرح الجباری، مدرس رسانه و ارتباطات دانشگاه ملک عبدالعزیز، گفت: «رسانه‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در تصمیم‌گیری و جهت‌دهی به افکار عمومی در سطح کشورها و مردم‌اند. رسانه‌های سعودی در مسیر چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی توسعه دیجیتالی سریع را شاهدند که این کشور را به کشوری پیشگام در زمینه فناوری‌های مدرن تبدیل کرده است.»

او اضافه کرد: «رسانه‌های عربی به‌ویژه با توجه به تسلط رسانه‌های اجتماعی و باز بودن فضای رسانه‌های خارجی، به تقویت نقش تاثیرگذار خود نیاز مبرم دارند. موسسات رسانه‌ای نیز ملزم‌ به تولید محتوای متمایزند تا بتوانند مخاطبان را جذب کنند و اعتماد را به آنچه بسترهای رسانه‌ای عربی ارائه می‌دهند، بازگردانند.»

در طول این نشست دو روزه، صاحبان رسانه و خبرنگاران در مورد توسعه و آینده اطلاع‌رسانی به اشکال مختلف از جمله تصویری، صوتی، چاپی و دیجیتال و همچنین نقش اجتماعی، سیاسی و اقتصادی رسانه‌ها تبادل نظر خواهند کرد.

در این نشست، به افرادی که در برخی بخش‌ها از جمله روزنامه‌نگاری چاپی و الکترونیکی و تولید آثار دیداری، شنیداری یا تحقیقی به رسانه‌ها کمک کرده‌اند، جوایزی اهدا خواهد شد.

بیشتر از جهان