اهداکننده اسپرم با استفاده از «نام‌های جعلی»، پدر بیش از ۶۰ کودک شد

در یک دورهمی این پرسش برای‌ والدین پیش آمد که چرا بچه‌های‌ آن‌ها همه اینقدر شبیه هم به نظر می‌رسند

اهداکنندگان اسپرم اجازه دارند برای پوشش دادن هزینه‌ها، هر بار که به درمانگاه رجوع می‌کنند، حداکثر مبلغ ۴۲ دلار دریافت کنند- Canva

بنا به گزارش‌ها، یک اهداکننده اسپرم در استرالیا با استفاده از نام‌های جعلی پدر بیش از ۶۰ فرزند شد.

والدین جمعی از اعضای جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی وقتی در گردهمایی مخصوص تازه‌والدها همدیگر را دیدند و متوجه شدند که برخی از فرزندانشان به یکدیگر شباهت دارند، به این موضوع مشکوک شدند. سپس برای بررسی موضوع شروع کردند به تماس گرفتن با مرکز محلی خدمات لقاح مصنوعی.

طبق گزارش‌ها، این مرد که هویتش فاش نشده، از چهار نام مستعار مختلف برای اهدای اسپرم استفاده کرده است.

دکتر آن کلارک از موسسه «تقدم با بارداری» (Fertility First)، در مصاحبه با موسسه نیوز کورپ گفت که این مرد فقط یک بار به درمانگاه او رجوع کرده، اما خدمات خود را از چندین طریق غیررسمی، مانند گروه‌های فیسبوکی، نیز ارائه داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به این گزارش، او گفت: «می‌دانیم که هدیه دریافت کرده و [برای] تعطیلات [به سفر دعوت شده]، که همه این‌ها کاملا جرم کیفری است.»

در استرالیا طبق قانون بافت‌های انسانی، فروش یا معاوضه اعضا یا بافت‌های بدن شخص دیگر یا دریافت هدیه بابت آن، غیرقانونی است.

با این حال، صفحه‌های فیسبوکی پر است از درخواست اهدای غیررسمی. در بریتانیا نیز طبق اعلام سازمان لقاح و جنین‌شناسی انسان (HFEA) دریافت پول بابت اهدای اسپرم، غیرقانونی است.

اهداکنندگان اسپرم اجازه دارند برای پوشش دادن هزینه‌ها، هر بار که به درمانگاه رجوع می‌کنند، حداکثر مبلغ ۳۵ پوند [۴۲ دلار] دریافت کنند. اگر هزینه‌های سفر، اقامت یا نگهداری از فرزندانشان بیش از این مبلغ شود، می‌توانند پول بیشتری درخواست کنند.

«اچ‌اف‌ئی‌ای» همچنین می‌گوید که از اسپرم اهدایی یک فرد، می‌توان برای حداکثر ۱۰ خانواده استفاده کرد.

محدودیتی برای تعداد فرزندانی که در هر خانواده می‌تواند به دنیا بیاید، تعیین نشده است و اهداکنندگان می‌توانند تصمیم بگیرند که [تعداد اسپرم] اهدایی خود را به خانواده‌ها، محدود کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان