شش کشته بر اثر حمله مرد مسلح در شهر کوچک می‌سی‌سی‌پی

یکی از مقتولان، همسر سابق این مرد ۵۱ ساله بود

رئيس‌جمهوری ایالات متحده بار دیگر بر لزوم اصلاح قوانین مربوط به اسلحه تاکید کرد ـ AFP

یک مرد مسلح روز جمعه در یکی از شهرهای کوچک می‌سی‌سی‌پی، همسر سابق خود و پنج نفر دیگر را به قتل رساند.

به گزارش رویترز، این حمله مسلحانه در شهر کوچکی به نام آرکابوتلا رخ داد که با کمتر از ۳۰۰ نفر جمعیت در شمال ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا واقع شده است.

براد لنس، از ماموران شهر، در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که فرد مسلح به نام ریچارد دیل کرام ۵۱ ساله، بازداشت و به قتل درجه یک متهم شده است.

بازرسان هنوز انگیزه مرد قاتل را اعلام نکرده‌اند، اما پلیس آرکابوتلا گفت که بررسی رابطه مظنون با همسر سابقش مهم‌ترین موضوع مورد بررسی آن‌ها خواهد بود.

به گفته او، پلیس ابتدا تماسی در مورد تیراندازی در یک پمپ بنزین دریافت کرد و قبل از رسیدن به محل حادثه، تماس دیگری در مورد تیراندازی دوم در خانه‌ای در همان نزدیکی دریافت شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اثر این تیراندازی‌ها، یک مرد در مغازه به ضرب گلوله کشته شد. جسد زنی که بعدا مشخص شد همسر سابق متهم است، نیز در خانه پیدا شد.

ماموران سپس مظنون را در مسیر رفتن به یک خانه دیگر ردیابی و او را دستگیر کردند. در خانه‌ای که معلوم شد به قاتل تعلق دارد، چهار جسد دیگر نیز پیدا شد. دو نفر در محوطه خانه و دو نفر در جاده کشته شده بودند.

گفته می‌شود که مظنون ممکن است با قربانیانی که در خانه پیدا شدند ارتباط خانوادگی داشته باشد، اما بقیه کارگرانی بودند که در آن محل کار می‌کردند.

فرد مظنون یک تفنگ ساچمه‌ای و دو اسلحه کمری داشت.

جو بایدن، رئيس‌جمهوی ایالات متحده، این تیراندازی را محکوم کرد و بار دیگر از کنگره خواست قوانین مربوط به کنترل اسلحه از جمله بررسی پیشینه، ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی، افزایش سن افراد مجاز به خریداری اسلحه و همچنین الزام به نگهداری ایمن اسلحه‌ها را تصویب کند.

بایدن در بیانیه‌ای گفت: «من و همسرم جیل برای شش کشته در خشونت‌های امروز می‌سی‌سی‌پی، سوگواریم؛ همان‌طور که برای تعداد زیادی از آمریکایی‌های دیگر سوگواری کرده‌ایم.»

جو بایدن پیش از این نیز از مردم آمریکا خواسته بود که تجربه‌هایشان در زمینه خشونت مسلحانه را به اطلاع او برسانند تا در سخنرانی‌اش به مناسبت تصویب قانون جدید کنترل اسلحه آن‌ها را به کار گیرد.

بیشتر از جهان