شاهزاده رضا پهلوی در کنفرانس مونیخ: تحریم سپاه، ریزش در رژیم را بیشتر می‌کند

شاهزاده رضا پهلوی، مسیح علی‌نژاد ، نازنین بنیادی، هانا نیومن و سناتور باب مندز بر ضرورت گذار از جمهوری اسلامی تاکید کردند

نشست زن، زندگی، آزادی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با حضور شاهزاده رضا پهلوی، مسیح علی‌نژاد،  نازنین بنیادیسناتور باب منندز، رئیس کمیسیون روابط خارجی سنای آمریکا، هانا نیومن، نماینده آلمان در پارلمان اروپا، شاهزاده رضا پهلوی، از ظهر روز شنبه برگزار شد.

مسیح علی‌نژاد در ابتدای نشست زن، زندگی، آزادی در کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به دعوت از خودش، نازنین بنیادی و شاهزاده رضا پهلوی به‌جای سران جمهوری اسلامی به این نشست گفت: «خوشحالم که دیکتاتورها را در کنفرانس امنیتی مونیخ نمی‌بینم و این کنفرانس از نمایندگان مردم ایران دعوت کرده است.»

شاهزاده رضا پهلوی نیز در نشست زن، زندگی، آزادی با اشاره به اینکه مهم‌ترین سوال، پر کردن خلا پس از سرنگونی جمهوری اسلامی است، گفت: «بسیاری از ایرانیان به کشورهای دیگر رفتند و به‌عنوان شهروندان اروپایی، آمریکایی و کانادایی زندگی کردند. شما به کشورهای خودتان نگاه کنید که این‌ها به‌عنوان پزشک، مهندس و... در کشورهای شما چه کردند. تصور کنید این نیروهای متخصص چطور از کشورهای دیگر سر درآوردند، به‌جای اینکه در کشور خود باشند.»

سناتور باب منندز، رئیس کمیسیون روابط خارجی سنای آمریکا، با اشاره به تفاوت اعتراض‌های اخیر با دوره‌های قبلی گفت: «زن‌ها رهبری اعتراضات را در دست دارند. فرآیند کنونی یک فرصت برای جهان است، ما فرصت جنبش سبز را از دست دادیم و نباید دوباره این اشتباه را تکرار کنیم. جامعه جهانی باید از اعتراضات مردم حمایت کند و این یک فرصت تعیین‌کننده است. من به این تجربه دست یافتم که نمی‌توان با دیکتاتورها به توافق رسید، چه پوتین و چه جمهوری اسلامی، مهار کردن آن‌ها هم پاسخ نمی‌دهد. آمریکا نمی‌خواهد مستقیم دخالت کند، اما باید به مردم ایران کمک کنیم.»

مسیح علی‌نژاد در ادامه این نشست، با اشاره به لزوم حمایت کشورهای غربی از مردم معترض در ایران گفت: «در سال ۸۸ هم مردم گفتند اوباما باید از ما حمایت کند، اما دولت آمریکا این کار را نکرد. ما نمی‌خواهیم کشورهای غربی برایمان دموکراسی بیاورند. ما می‌خواهیم وقتی مردم ایران پایه‌های نظام را به لرزه درمی‌آورند، شما دست‌های رژیم را نفشارید. ما نمی‌خواهیم. شما اگر علیه جمهوری اسلامی اقدامی نکنید به‌زودی آن‌ها در خاک آمریکا و اروپا برای ترور می‌آیند. شما می‌توانید روی ما در ایران بدون جمهوری اسلامی حساب کنید. ما آماده‌ایم ایران بدون جمهوری اسلامی داشته باشیم. آیا غرب هم حاضر است؟»

شاهزاده رضا پهلوی نیز در بخش دیگری از صحبت‌هایش در این نشست، با اشاره به لزوم ارتباط موثر ایران آینده با کشورهای دیگر گفت: «ایران آینده می‌تواند مشکل انرژی اروپا را حل کند که شما در هر زمستان شاهد باج‌گیری روسیه نباشید. ما باید بتوانیم با همسایگان به‌خصوص اسرائیل درباره آب همکاری کنیم. ایران آینده با همه این کشورها ازجمله عربستان و اسرائیل کار خواهد کرد.»

هانا نیومن، نماینده آلمان در پارلمان اروپا، در پنل زن، زندگی، آزادی در کنفرانس امنیتی مونیخ در صحبت‌هایش به سرکوب وحشیانه معترضان در ایران اشاره کرد و گفت: «آن چیزی که مردم ایران در ماه‌های اخیر نشان دادند این بود که رژیم جمهوری اسلامی چگونه و تا چه اندازه وحشیانه با شهروندان خود برخورد می‌کند. همان‌طور که رضا پهلوی گفت این سوال وجود دارد که اگر این رژیم راس کار نباشد، سرنوشت ایران چه خواهد شد. من خیلی خوشحالم که کنفرانس مونیخ چنین تصمیمی گرفت تا بفهمیم جایگزین این رژیم چه خواهد بود. ما بعضی از آن‌ها را اینجا داریم. از داخل ایران هم می‌شنویم که اتحادیه‌های دانشجویی و سندیکاهای کارگری مانیفست‌هایی را منتشر کرده‌اند و خواهان همه‌پرسی می‌شوند. نرگس محمدی و گروه‌های مختلف را داریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده رضا پهلوی در بخش دیگری از این نشست، با اشاره به لزوم تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: «سپاه پاسداران یک مافیای مسلح است که قدرت زیادی دارد. گذار صلح‌آمیز نیازمند ریزش نیروهای سپاه در ایران است. ما نمی‌توانیم همه آن‌ها را پاسخگوی جنایات رژیم بدانیم. باید از عدالت در این گذار صحبت کنیم. هرچه بیشتر سپاه پاسداران تحریم شود، ریزش اعضای آن و پشت کردن آنان به رژیم را تسهیل خواهد کرد.»

شاهزاده رضا پهلوی همچنین در‌مورد اهمیت حضور زنان در این اعتراضات گفت: «اولین قربانیان رژیم در ایران زنان بودند که فورا به شهروند درجه دوم تبدیل شدند. اینکه زنان در ایران اعتراضات را رهبری می‌کنند، پاسخ طبیعی آن‌ها به تبعیض علیه آنان در این رژیم است. اولویت ما ساختار سیاسی نیست، بلکه باید جامعه مدنی از بازگشت دیکتاتوری دوباره پیشگیری کند. قوانین تاثیرگذارند، ولی مردسالاری پیش از آن در خانواده آغاز می‌شود. زنان امروز تنها نیستند و مردان ایرانی نیز در کنار زنان از حقوق آن‌ها دفاع می‌کنند. اگر ایران بتواند در این انقلاب که اگر اشتباه نکنم اولین انقلاب زنان در جهان است؛ با رهبری زنان به حقوق خودش برسد می‌توانیم بسیاری از این مسائل را حل کنیم.»

یکی از اعضای پارلمان اروپا در میان حضار این نشست حضور داشت. او خطاب به حاضران در جلسه اعلام کرد که شورای ملی مقاومت (سازمان مجاهدین خلق) ادعا می‌کند که بخشی از اپوزیسیون است، در صورتی که آدم‌های تقلبی و قلابی نماینده اپوزیسیون نیستند. خواهش می‌کنم به پارلمان اروپا بیایید تا این افراد جایی در میان افکار همکاران من پیدا نکنند و بر روی آن‌ها تاثیر نگذارند.

مسیح علی‌نژاد در پاسخ به این گفته اعلام کرد که مجاهدین خلق نماینده مردم ایران نیستند. او در ادامه گفت: «مردم ایران با شجاعت نماینده خود را انتخاب می‌کنند، آن‌هایی که با مردم ایران و دموکراسی تعاملی ندارند نماینده ما نیستند. برای من جای تعجب دارد که نمایندگان پارلمان اروپا به‌سادگی با آن‌ها دیدار می‌کنند و آن‌ها را می‌پذیرند.»

نازنین بنیادی نیز در نشست مونیخ با اشاره به تحریم‌ها علیه آفریقای جنوبی و لزوم تحریم جمهوری اسلامی گفت: «ما از نزدیک با جامعه مدنی ایران ارتباط داریم و این منشور را با مشورت آن‌ها نوشتیم. نلسون ماندلا هم خواستار تحریم برای رژیم آپارتاید شده بود. مردم ایران خواستار منزوی کردن جمهوری اسلامی‌اند. خودکامه‌ها با هم متحد‌ند در حالی که کشورهای دموکراتیک چندپاره‌اند. معترضان در ایران نمی‌گویند مرگ بر آمریکا یا ترامپ، آن‌ها می‌گویند مرگ بر جمهوری اسلامی.»