استرالیا توطئه جمهوری اسلامی علیه یک شهروند ایرانی استرالیایی را خنثی کرد

سازمان اطلاعات امنیتی استرالیا فعالیت این افراد را زیر نظر گرفت و به سرعت آن را خنثی کرد

تظاهرات ایرانیان در استرالیا-ایندیپندنت فارسی

دولت استرالیا اعلام کرد که یک توطئه نفوذ خارجی که جمهوری اسلامی عامل آن بود را خنثی کرده است. به گفته دولت استرالیا، عاملان جمهوری اسلامی یک شهروند ایرانی استرالیایی را در خاک این کشور هدف گرفته بودند. آنها خانه این منتقد رژیم را زیرنظر گرفتند و درباره او و خانواده‌اش تحقیقات گسترده‌ای انجام دادند.

اس‌بی‌اس در این زمینه نوشت، استرالیا قول داد که نام کشورهایی که برای تضعیف روند‌های سیاسی این کشور تلاش می‌کنند را اعلام کند

کلر اونیل، وزیر امور داخلی استرالیا در جریان سخنرانی روز سه‌شنبه در دانشگاه ملی استرالیا گفت که نفوذ خارجی یکی از تهدید‌های اساسی علیه دمکراسی استرالیا به‌شمار می‌رود.

او گفت که خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی که با کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد به تجمع‌های اعتراضی ایرانیان در حمایت از این خیزش در سراسر جهان شامل استرالیا منجر شد.

اونیل در کالج امنیت ملی استرالیا گفت: «سازمان اطلاعات امنیتی استرالیا فعالیت افرادی را خنثی کرد که خانه یک ایرانی استرالیایی را زیرنظر گرفته بودند و درباره او و خانواده‌اش اطلاعات جمع‌آوری می‌کردند.»

به گفته وزیر امور داخلی استرالیا، آنها توانستند به سرعت این توطئه را زیرنظر بگیرند و آن را خنثی کنند. او تاکید کرد که سرویس‌های امنیتی استرالیا عقب نمی‌نشیند و فعالیت کشورهای خارجی و عاملانشان را در خاک استرالیا زیر نظر دارند. اونیل در عین حال قول داد که درباره مداخله و نفوذ خارجی شفاف‌سازی کند. نفوذی که تنها محدود به «مشکل چین» نیست و تعدادی بیشتری از کشورها را دربرمی‌گیرد.

اونیل تاکید کرد که این تازه نخستین اقدام است و اطلاع‌رسانی‌های بیشتری در مورد موارد نفوذ خارجی از کشورهای خاص انجام خواهد داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که دیگر سازمان‌ها و مقامات استرالیایی هم اعلام کرده‌اند که از فعالیت مخبران حامی جمهوری اسلامی علیه شهروندان ایرانی استرالیایی در خاک استرالیا مطلع‌اند.

محافظه‌کاران استرالیایی نیز گزارش‌ها درباره عملیات تجسسی علیه شهروندان ایرانی استرالیایی را نگران‌کننده خوانده‌اند اما می‌گویند که جای تعجبی نیست.

کلر چندلر، سناتور لیبرال که اخیرا ریاست نشست سنا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را بر عهده داشت، گفت که در جریان ده‌ها گزارش از این دست قرار دارد.

برخی نیز از دولت آنتونی آلبانیزی خواسته‌اند اقدامات بیشتری برای حفاظت از حقوق دمکراتیک انجام دهد و به این توطئه‌ها واکنش جدی نشان دهد.

استرالیا از زمان سرکوب خشن خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی برخی اقدامات شامل اعمال تحریم‌های محدود علیه جمهوری اسلامی را انجام داده است.

اما معترضانی که در پنج ماه اخیر هر هفته در حمایت از مردم داخل ایران در شهرهای استرالیا تظاهرات کرده‌اند، می‌گویند که این اقدامات کافی نیست.

بیشتر از جهان