آمریکا: همزمان با پیشروی روسیه در باخموت نیروی هوایی اوکراین را تقویت می‌کنیم

وزیران دفاع ایالات متحده و اوکراین در حالی با هم در بروکسل دیدارکردند که گروه واگنر ادعا می کند روستایی را در باخموت تسخیرکرده است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین پس از موافقت غرب با ارسال تانک‌های «لئوپارد۲» آلمانی و «چلنجر۲» بریتانیایی، از متحدان غربی درخواست جت جنگی کرده است- U.S. Air Force photo/Senior Airman Thomas Spangler

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده و همتای اوکراینی او، الکسی رزنیکف، در آستانه دیدار وزیران دفاع کشورهای حامی اوکراین در بروکسل، با هم دیدار و گفتگو کردند.

ساختمان ناتو، در حومه بروکسل، روز سه شنبه میزبان وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و همتای اوکراینی خواهد بود.

محور اصلی گفتگوها بین وزیران دفاع ایالات متحده و اوکراین تقویت «نیروی دفاع هوایی» کی‌یف دربرابر حملات ارتش روسیه بود.

به گفته پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، وزیر دفاع ایالات متحده به همتای اوکراینی خود همچنین قول داده تا «تانک‌های آبرامز به زودی به ارتش این کشور تحویل داده شوند.»

وزیر دفاع اوکراین پس از این دیدار در صفحه توییتر خود نوشت: «ایالات متحده در حمایت از اوکراین تزلزل ناپذیر است.»

پیش‌تر مقامات اوکراینی از اسرائیل درخواست کرده بودند تا در تشکیل یک « گنبد دفاعی» به این کشور کمک کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین پس از موافقت غرب با ارسال تانک‌های «لئوپارد۲» آلمانی و «چلنجر۲» بریتانیایی، از متحدان غربی درخواست جت جنگی کرده است.

اغلب جت‌های جنگی که در اختیار ارتش اوکراین قراردارند، سوخوهای ساخت دهه ۱۹۸۰ دوران اتحاد جماهیر شوروی هستند.

پیشروی روس‌ها در نزدیکی باخموت

«یووگنی پریگوژین» بنیانگذار گروه واگنر، مزدوران نظامی که از سوی کرملین پشتیبانی می شوند، ادعا می کند که این گروه موفق شده کنترل یک روستای اوکراینی، کراسناهورا، در چند کیلومتری شهر باخموت را دردست بگیرد.

نیروهای واگنر نقش مهمی در پیروزی‌های اخیر روسیه در اوکراین داشته‌ اند. کاخ سفید این گروه را در لیست سیاه «گروههای جنایتکار» قرارداده است.

باخموت در شرق منطقه دونتسک، ماه هاست که یکی از مراکز اصلی درگیریها بین نیروهای روسیه و ارتش اوکراین است. والری زالوژنی، فرمانده ارتش اوکراین می گوید که کشورش همچنان کنترل این شهر را دردست دارد.

بیشتر از جهان