صدور حکم تعلیق و تبعید برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس

احمد رئیسی، دبیر سابق انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بوعلی سینا، دست به اعتصاب غذای خشک زد

احمد رئیسی، دبیر سابق انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بوعلی سینا، نیز در اعتراض به شرایط بازداشت خود دست به اعتصاب غذای خشک زد - Telegram/@senfi_uni_iran

کمیته انضباطی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس برای تعدادی از دانشجویان این دانشگاه احکام تعلیق و تبعید صادر کرد. به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان، برای تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس احکام انضباطی قطعی صادر شده است.

بر اساس این گزارش، احکام صادره ابتدا شدت بیشتری داشت و دو دانشجوی این دانشگاه نیز با حکم اخراج روبه‌رو شده بودند، اما پس از اعتراض و برگزاری جلسه شورای انضباطی مرکزی در ساختمان وزارت بهداشت در تهران، از شدت احکام صادره کاسته و در نهایت تایید شدند.

بر اساس این گزارش، داوود حسنی‌امجد، دانشجوی پرستاری این دانشگاه به دو نیمسال تعلیقی اجرایی و دو نیمسال تعلیق مشروط محکوم شد. حدیث جهانگیری، دانشجوی رشته بهداشت نیز با حکم دو نیمسال تعلیق اجرایی و تبعید به دانشگاه شهرکرد روبه‌رو شد. عارف بیاتی، دانشجوی رشته فوریت پزشکی نیز در کمیته انضباطی دانشگاه به دو نیمسال تعلیق اجرایی و تبعید از دانشگاه بندرعباس به گراش فارس محکوم شد.

فرزاد برگ‌ریزان، دانشجوی پزشکی این دانشگاه نیز با حکم دو نیمسال تعلیق اجرایی روبه‌رو شد. کمیته انضباطی علیه احمد افسرده‌حال، دانشجوی پرستاری نیز حکم یک‌ نیمسال تعلیق اجرایی و یک‌ نیمسال تعلیق مشروط صادر کرد. امید شاهدپور، دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس، به یک نیمسال تعلیق اجرایی و یک‌ نیمسال تعلیق مشروط محکوم شد. مهدی رئیسی، دانشجوی هوشبری این دانشگاه نیز به یک نیمسال تعلیق اجرایی و یک نیمسال تعلیق مشروط محکوم شد.

علاوه بر این اسامی، دانشجویان بسیاری نیز با احکام تعلیق اجرایی یا مشروط به مدت یک‌ نیمسال یا توبیخ و تذکر کتبی روبرو شدند که حاضر به انتشار خبر محکومیت خود نشدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احمد رئیسی، دبیر سابق انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بوعلی سینا نیز در اعتراض به شرایط بازداشت خود دست به اعتصاب غذای خشک زد. اکبر رئیسی، برادر احمد رئیسی، در حساب توییترش خبر داد که احمد در اعتراض به رسیدگی نکردن به پرونده‌اش با وجود اتمام قرار بازداشت موقت یک‌ماهه، از روز شنبه ۲۲ بهمن وارد اعتصاب غذای خشک می‌شود.

از سوی دیگر، صدور احکام قضایی علیه فعالان دانشجویی نیز کماکان ادامه دارد. امیررضا دوزنده، دانشجوی جامعه‌شناسی دانشگاه مازندران، سهند مرتضوی، دانشجوی رشته مهندسی شیمی دانشگاه تهران و هادی علیزاده، دانشجوی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، طی احکامی مجزا صادره از مراجع قضایی، به حبس و مجازات‌ تکمیلی محکوم شدند. به گزارش هرانا، امیررضا دوزنده، دانشجوی معترض بازداشتی، به حبس محکوم شد. دوزنده در دادگاه انقلاب ساری به سه سال حبس تعزیری، دو سال تبعید، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شده است.

از سوی دیگر سهند مرتضوی، دانشجوی بازداشتی دانشگاه تهران، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشاری، به سه سال حبس محکوم شد. حکم صادره به مدت پنج سال به حالت تعلیق در‌آمده است. همچنین ممنوعیت خروج از کشور، منع استفاده از شبکه‌های مجازی و تلفن هوشمند به مدت پنج سال، از دیگر مجازات‌های این دانشجوی معترض است. بر اساس این گزارش، هادی علیزاده، دانشجوی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران ورودی ۹۷، در شعبه‌ ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی عموزاد، به ۲۳ماه حبس تعلیقی و یک ماه حبس تعزیری محکوم شد.