پاسخ تند مردم به تبلیغات «بزرگداشت دهه فجر» با شعارهای ضدحکومتی شبانه

خیزش سراسری در شهرهای مختلف ایران با شعارهای شبانه و مخدوش کردن نمادهای حکومت ادامه دارد

همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی در مناطق مختلف ایران شدت یافت. از سوی دیگر، تخریب نمادهای مربوط به بزرگداشت ده‌روزه پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، موسوم‌به «دهه فجر»، و جمهوری اسلامی در شهرهای مختلف نیز ادامه دارد. از آغاز شکل‌گرفتن نظام جمهوری اسلامی و برگزاری هرساله جشن‌های مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن، این اولین بار است که نظام با این حجم از شعارها علیه خود روبه‌رو می‌شود.

در حالی که شامگاه جمعه ۲۱ بهمن‌ماه، نیروهای حامی جمهوری اسلامی به آتش‌بازی و سردادن شعارهای هم‌سو با حاکمیت اقدام کرده بودند، معترضان در شهرک اکباتان تهران نیز شعارهای ضد حکومتی سردادند. معترضان در اکباتان شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر جمهوری اعدامی» سردادند.

منطقه جنت‌آباد شمالی نیز صحنه شعارهای ضدحکومتی بود و معترضان همزمان با آتش‌بازی و نورافشانی حکومتی، شعارهای «مرگ بر جمهوری اسلامی» و «مرگ بر اصل ولایت فقیه» سردادند. گروهی از ساکنان منطقه صادقیه نیز در پاسخ به شعارهای حکومتی، فریاد «مرگ بر خامنه‌ای قاتل» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» سردادند.

معترضان در منطقه ظفر تهران نیز با شعار «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی»، «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» به تبلیغات حکومتی برای «دهه فجر» واکنش نشان دادند. در منطقه امیرآباد و خیابان انقلاب تهران نیز شامگاه جمعه ۲۱ بهمن، شعارهایی چون «مرگ بر جمهوری اسلامی» و «مرگ بر دیکتاتور» به گوش می‌رسید. این اتفاق در منطقه افسریه و خیابان پیروزی نیز تکرار شد و معترضان با فریاد «مرگ بر جمهوری اسلامی» و «مرگ بر خامنه‌ای» علیه جمهوری اسلامی شعار سردادند. منطقه نازی‌آباد هم جمعه‌شب شاهد شعارهای ضد حکومتی معترضان بود و فریاد «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» در این منطقه نیز شنیده می‌شد.

این شعارها در مناطق مختلف تهران نیز تکرار شد و براساس ویدیوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، معترضان در مناطق سعادت‌آباد، شهر زیبا، شهرآرا، باغ فیض، شریعتی، سهروردی، تهرانپارس، نارمک و بسیاری از مناطق شهر تهران، شامگاه جمعه همزمان با ساعت اعلام‌شده در رسانه‌های حکومتی برای سردادن شعار «الله اکبر»، به سردادن شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر جمهوری اسلامی» و «مرگ بر دیکتاتور بچه‌کش» اقدام کردند.

معترضان در شهر قزوین نیز با شعار «مرگ بر دیکتاتور» در نمادین‌ترین روز تقویم سالیانه جمهوری اسلامی، علیه آن شعار سردادند تا محبوبیت و مشروعیت نداشته جمهوری اسلامی را در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی‌ انقلاب اسلامی و شکل‌گیری آن، نشان دهند.

معترضان در مناطق مختلف کرج، ازجمله گوهردشت، عظیمیه و فردیس، نیز در پاسخ به آتش‌بازی و شعارهای حکومت،ی فریاد «مرگ بر دیکتاتور» سردادند. در این مناطق همچنین شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» و «مرگ بر خامنه‌ای جلاد» هم شنیده می‌شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شهر اصفهان نیز جمعه‌شب صحنه اعتراض شبانه مردمی بود و معترضان با شعارهای شبانه ضدحکومتی علیه جمهوری اسلامی اعلام وجود کردند. معترضان در اصفهان از داخل خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی خود به سردادن شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر حکومت بچه‌کش» اقدام کردند.

در شهر گرگان نیز حامیان حکومت با بلندگو به مناطق مختلف رفتند و در حمایت از نظام جمهوری اسلامی شعار سردادند، اما این اتفاق با واکنش مردم همراه شد و جمعی از معترضان با سردادن شعارهای ضدحکومتی، ازجمله «زن، زندگی، آزادی»، «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» به آن پاسخ دادند.

معترضان در شهر اراک نیز با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر جمهوری اسلامی»، این روز را با نشانه‌های خیزش سراسری مردم ایران همراه کردند. جمعی از معترضان نیز شامگاه جمعه در چند منطقه شهر مشهد، به سردادن شعارهای شبانه ازجمله شعار «مرگ بر دیکتاتور» اقدام کردند. معترضان در شهرهای سنندج و کرمانشاه نیز در شعارهای شبانه خود فریاد «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» سردادند.

چند منطقه از شهر بندرعباس، ازجمله منطقه چهارصد دستگاه این شهر، هم جمعه‌شب صحنه سردادن شعارهای شبانه‌ ضد حکومتی بود. «مرگ بر خامنه‌ای»، «کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل رو ستایش کنیم» و «مرگ بر دیکتاتور» ازجمله شعارهای معترضان در بندرعباس بود.

از سوی دیگر، در ادامه مخدوش کردن و به‌آتش‌کشیدن نمادها و بنرهای حکومتی، معترضان در اسلامشهر بنرهای مربوط به بزرگداشت دهه فجر و راهپیمایی حکومتی ۲۲ بهمن را که در فضای شهری نصب شده بود، به آتش کشیدند. این اتفاق در چندین منطقه تهران، مشهد و نیشابور نیز تکرار شد و معترضان به آتش‌زدن بنرهای تبلیغات جشن حکومتی دهه فجر اقدام کردند.