جوایز گرمی ۲۰۲۳: نامزد‌های کلیدی در مراسم امسال

تیلور سوییفت و بیانسه در کنار هنرمندان بریتانیایی، شامل ادل و هری استایلز، از جمله نامزدهای سرشناس هستند

به نظر می‌رسد که جایزه گرمی ۲۰۲۳ تکرار سال ۲۰۱۷ باشد که در آن بیانسه و ادل در بخش‌های اصلی با هم رقابت کردند-AFP

اسامی نامزدهای جوایز گرمی ۲۰۲۳ اعلام شده است و شماری از هنرمندان به اعلام نام آن‌ها کمک می‌کنند.

نخستین دور رای‌گیری، روز ۱۳ اکتبر امسال آغاز، و روز ۲۳ اکتبر تمام شد. دور نهایی رای‌گیری برای تعیین برندگان، روز ۱۴ دسامبر برگزار خواهد شد.

تیلور سوئیفت و بیانسه در کنار هنرمندان بریتانیایی، شامل ادل و هری استایلز، از جمله نامزدهای سرشناس بودند. به نظر می‌رسد که ادل و بیانسه در جایگاه هنرمندان محبوب بخش‌های اصلی، بار دیگر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

شخصیت‌هایی که امروز (۱۵ نوامبر) نام نامزدها را اعلام کردند عبارت بودند از اولیویا رودریگو، ماشین گان کلی، جان لجند، لوئیس فانسی، اسموکی رابینسون و گیل کینگ و نیت برلسون، مجریان برنامه «سی‌بی‌اس مورنینگز»، که هاروی میسون جونیور، مدیرعامل آکادمی ضبط، هم به جمعشان اضافه خواهد شد.


امسال پنج بخش جدید نیز به این جوایز اضافه شده است، شامل بهترین ترانه‌سرای سال (غیرکلاسیک)، بهترین اجرای موسیقی آلترناتیو، و بهترین اجرای موسیقی آمریکانا به علاوه جایزه ویژه بهترین قطعه موسیقی برای تغییرات اجتماعی.

در ادامه به پنج مورد از مهم‌ترین نکات جنجالی درباره نامزدها می‌پردازیم:

بیانسه در برابر ادل- مصاف دوباره

به نظر می‌رسد که جایزه گرمی ۲۰۲۳ تکرار سال ۲۰۱۷ باشد که در آن بیانسه و ادل در بخش‌های اصلی با هم رقابت کردند. امسال این زوج دوباره در بخش‌های بهترین ضبط‌‌ سال، بهترین ترانه سال ، و بهترین آلبوم سال نامزد شده‌اند. بیانسه ۹ نامزدی و ادل هفت نامزدی دارد. برنده آخرین مصاف نهایی در سال ۲۰۱۷، ادل بود که در قیاس با دو جایزه بیانسه، پنج جایزه گرمی را ربود. این بار چه کسی بر صدر خواهد نشست؟

گروه «وت لگ» نامزد جایزه هنرمند نو

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وت لگ، گروه بریتانیایی سبک ایندی راک، از جمله نامزدهای جایزه «بهترین هنرمند تازه» است. اسامی نامزدها را اولیویا رودیگو، برنده پارسال، اعلام کرد. این گروه متشکل از دو خواننده به نام‌های ریین تیزدیل (Rhian Teasdale) و هستر چمبرز (Hester Chambers)، اوایل امسال در مصاحبه با ایندیپندنت از محبوبیت و شهرت تازه‌شان گفتند. چمبرز می‌گوید: «فقط سعی داریم روی قله موج بمانیم». تیزدیل می‌افزاید: «چون از رسیدن به پایان گریزی نیست.»

بیانسه و جی-زی دوش به دوش هم در حکم دارندگان بیشترین نامزدی در تاریخ گرمی

بیانسه در دوره شصت‌و‌پنجم جایزه گرمی نامزد دریافت ۹ جایزه شده است تا تعداد کل نامزدی‌ او در دوران فعالیت هنری‌اش به ۸۸ برسد. او اینک با همسرش جی‌-زی، خواننده رپ،  برابر شده است که  پیش‌تر با ۸۳ نامزدی صدرنشین بود. او هم با کسب پنج نامزدی دیگر در گرمی ۲۰۲۳ به حدنصاب جدید ۸۸ نامزدی رسید.

لطیفه‌گویی «ماشین گان کلی» در مورد قابلیت روخوانی‌اش

«ماشین گان کلی» (Machine Gun Kelly) هنگام اعلام نامزدهای گرمی ۲۰۲۳، سر به سر خودش گذاشت و به شوخی گفت: «اسمم ماشین گان کلی است و امروز برای اولین بار سعی خواهم کرد روخوانی کنم»، و سپس اسامی را با موفقیت روخوانی کرد.

هری استایلز همچنان شایسته نامزد شدن نبود (بخش نظرات)

هرچند هری استایلز خواننده اوایل امسال نامزد جایزه مرکوری شد، هنوز روشین اوکانر، دبیر بخش موسیقی ایندیپندنت، را متقاعد نکرده است. او همان هنگام نوشت: «بخش اعظم مشکل استایلز این است که آوازهایش انگار تقلید ضعیفی است از خواننده‌های بهتر. انگار به انباری کاریوکی‌های لورل کانیون دستبرد زده باشد. از خودش هیچ «صدا»ی متمایزی ندارد.» نظر او تغییری نکرده است.

انتقاد نیکی میناژ از آکادمی ضبط بابت اولویت دادن به هنرمندان جدید

پیش از اعلام نامزدهای گرمی ۲۰۲۳، نیکی میناژ با انتقاد از آکادمی ضبط بابت اولویت دادن به هنرمندان جدید خبرساز شد. او این انتقادها را پس از آن مطرح کرد که ترانه سال ۲۰۲۲ او به نام«دختر فوق‌العاده عجیب و غریب»، از دسته رپ به دسته پاپ انتقال یافت.

اسامی نامزدها در اینجا آمده است.

© The Independent

بیشتر از موسیقی