انتقاد تند ساشا کوهن از شبکه‌های اجتماعی به خاطر نشر تبلیغات سیاسی

اگر فیسبوک در گذشته وجود داشت، به هیتلر اجازه انتشار تبلیغات ۳۰ ثانیه‌ای می‌داد

کوهن: شبکه‌های اجتماعی بزرگترین ماشین تبلیغات منفی در طول تاریخ را تشکیل داده‌اند-Frazer Harrison/ GETTY/AFP

ساشا بارون کوهن، بازیگر و کمدین، از شبکه‌های اجتماعی به خاطر پخش تبلیغات سیاسی انتقاد کرد.

ساشا بارون کوهن شبکه‌های اجتماعی بزرگ، از جمله فیسبوک و توییتر، را به باد انتقاد شدید گرفت و آن‌ها را «بزرگترین ماشین تبلیغات منفی در طول تاریخ» نامید.

این بازیگر و کمدین در سخنرانی خود در روز پنج‌شنبه ۲۱ نوامبر در مراسم دریافت «جایزه رهبری جهانی ای‌دی‌ال» در مورد گسترش نفرت و خشونت در جامعه، به این شرکت‌ها هشدار داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در نیویورک رو به مخاطبان خود گفت: «چند شرکت اینترنتی که با هم بزرگترین ماشین تبلیغات منفی در طول تاریخ را تشکیل داده‌اند، زمینه را برای گسترش این همه نفرت و خشونت فراهم کرده‌اند. در مورد آن فکر کنید. فیسبوک، یوتیوب، گوگل، توییتر و دیگران، میلیاردها کاربر دارند. الگوریتم‌های مورد استفاده این سکوهای رسانه‌ای، عمدا محتوایی را پخش می‌کنند که کاربران را درگیر و مشغول می‌کند؛ داستانهایی که برای غرایز پست‌تر ما جذاب است و خشم و ترس در ما ایجاد می‌کنند.»

بارون کوهن همچنین فیسبوک را به خاطر پخش تبلیغات سیاسی بدون بررسی اطلاعات و حقایق، محکوم کرد.

او گفت: «اگر به فیسبوک پول بدهید، همه نوع تبلیغ سیاسی برای شما پخش می‌کند؛ حتی اگر دروغ باشد. و حتی به شما کمک می‌کند که آن دروغ‌های را به شیوه‌ای هدفمند برای تک تک کاربران بفرستد تا حداکثر تاثیر را داشته باشد.»

این بازیگر افزود: «فیسبوک با این رویکرد غیرمنطقی اگر در دهه ۱۹۳۰ وجود داشت، به هیتلر اجازه می‌داد تبلیغاتی ۳۰ ثانیه‌ای در مورد راهکارش برای مشکل یهود منتشر کند. بنابراین، من یک استاندارد و روش کار خوب به فیسبوک پیشنهاد می‌کنم: قبل از منتشر کردن هرگونه تبلیغ سیاسی، اطلاعات و حقایق مربوط به آن را بررسی کنید، بلافاصله دروغ‌های هدفمند را برای تک تک کاربران نفرستید، و وقتی تبلیغی غلط است، پول تبلیغ‌کننده را پس بدهید و آن را منتشر نکنید.»

این سخنان بارون کوهن پس از آن می‌آید که به دنبال خودداری فیسبوک از ممنوع کردن تبلیغات سیاسی در این رسانه اجتماعی، آرون سورکین، نویسنده «شبکه اجتماعی»، نامه سرگشاده شدیدالحنی به مارک زاکربرگ، پایه‌گذار فیسبوک، نوشت و او را به پخش «دروغ‌های احمقانه» متهم کرد. 

© The Independent