چلسی، یکه‌تاز پنجره نقل و انتقالات زمستانی

از جمع ۱۰ انتقال گران نیم‌فصل، پنج بازیکن به چلسی پیوستند

دومین انتقال گران زمستانی متعلق به چلسی است- AFP

پنجره زمستانی نقل و انتقالات بسته شد و بزرگترین جابه‌جایی‌ها به لیگ برتر انگلیس و بخصوص چلسی اختصاص داشت. از جمع ۱۰ انتقال گرانقیمت ماه ژانویه، پنج بازیکن به چلسی پیوستند؛ موضوعی که سر و صدای زیادی به پا کرده و با اعتراض رقیبان این تیم لندنی و حتی خاویر تباس، رئیس لالیگا روبرو شده است. به گزارش سایت «بین اسپرت»، ۱۰ انتقال گران زمستانی فوتبال جهان به شرح زیر است:
۱-انزو فرناندز، بنفیکا به چلسی (۱۲۱ میلیون یورو)
نام هافبک ۲۲ ساله آرژانتینی به لطف درخشش در جام جهانی ۲۰۲۲ سر زبان‌ها افتاد و چلسی برای بازسازی خط میانی‌اش حاضر شد رکورد نقل و انتقالات لیگ برتر انگلیس را بشکند. رکورد قبلی به انتقال سال گذشته جک گریلیش از آستون‌ویلا به منچسترسیتی برمی‌گشت. فرناندز که سال گذشته تنها با ۱۰ میلیون یورو از ریورپلاته به بنفیکا منتقل شد، قراردادی ۸.۵ ساله با چلسی بسته و مهره مهمی در تیم جدید آبی‌های لندن است که مالکان جدید آمریکایی در حال ساختن آنند.
۲- میخایلو مودریک، شاختار دونتسک به چلسی (۷۰ میلیون یورو)
دومین انتقال گران زمستانی هم متعلق به چلسی است. مودریک هدف اصلی نقل و انتقالات آرسنال بود، ولی چلسی با پرداخت ۷۰ میلیون یورو به علاوه ۳۰ میلیون یورو پاداش نسبت به رقیب همشهری‌اش پیشدستی کرد. ستاره ۲۲ ساله اوکراینی مایل به بازی در آرسنال بود و زینچنکو، مدافع اوکراینی این تیم هم تلاش می‌کرد او را برای این انتقال متقاعد کند، ولی در نهایت پیراهن آبی چلسی را به تن کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


۳-آنتونی گوردون، اورتون به نیوکاسل، (۴۵.۶ میلیون یورو)
چلسی برای جذب آنتونی گوردون، پدیده اورتون هم دورخیز کرده بود، ولی در نهایت او به نیوکاسل پیوست. مهاجم زیر ۲۱ ساله‌ها اصرار زیادی برای بازی در نیوکاسل داشت و برای اعمال فشار روی اورتون در تعدادی از تمرین‌های این تیم حاضر نشد.
۴- کودی گاکپو، آیندهوون به لیورپول (۴۲ میلیون یورو)
بعد از درخشش گاکپو در آیندهوون تعدادی از باشگاه‌های لیگ برتری به جذب این گلزن علاقمند شدند و نمایش او در جام جهانی ۲۰۲۲ با پیراهن هلند تاییدی بر توانایی‌هایش بود. باشگاه لیورپول که به دلیل مصدومیت تعدادی از مهاجمانش مشکلات زیادی در خط حمله دارد، در اولین روزهای پنجره زمستانی گاکپو را به تیمش اضافه کرد. او در تعدادی از بازی‌های اخیر تیم کلوپ هم به میدان رفته، ولی برای هماهنگی با فوتبال انگلیس نیاز به زمان بیشتری دارد.
۵- بنوا بادیاشیل، موناکو به چلسی (۳۸ میلیون یورو)
خریدهای چلسی به خط حمله و میانی محدود نمی‌شود و این باشگاه بادیاشیل، مدافع موناکو را هم به تیمش اضافه کرد. این مدافع تنومند ۲۱ ساله هم بخشی از پروژه بلندمدت چلسی است و قرار است به تدریج جایگزین مدافع مسنی مثل تیاگو سیلوا شود.
۶- نونی مادوئکه، آیندهوون به چلسی (۳۵ میلیون یورو)
مادوئکه ۲۰ ساله هم یکی از مهاجمان مستعد فوتبال اروپاست که در پنجره زمستانی از آیندهوون به چلسی پیوست. این مهاجم انگلیسی سابقه بازی در تیم‌های پایه تاتنهام و چلسی را دارد و گراهام پاتر، سرمربی چلسی مدت‌ها او را زیر نظر داشته است.
۷- ویتینیا، براگا به مارسی (۳۲ میلیون یورو)
ویتینیا اولین بازیکن این فهرست است که بیرون از لیگ برتر انگلیس جابه‌جا شده است. مارسی در روزهای پایانی پنجره زمستانی تلاش زیادی برای جذب یک مهاجم نوک داشت و بعد از اینکه مذاکرات برای انتقال سردار آزمون از بایر لورکوزن به نتیجه نرسید، سراغ ویتینیا از براگا رفت. رقم انتقال این مهاجم ۲۲ ساله پرتغالی به همراه بندهای پاداش به ۳۲ میلیون یورو می‌رسد که رکورد جدیدی در نقل و انتقالات این باشگاه فرانسوی است.
۸- مالو گوستو، لیون به چلسی (۳۰ میلیون یورو)
این مدافع راست ۱۹ ساله یکی از پدیده‌های آکادمی لیون است که بعد از چند نمایش خوب مورد توجه چلسی قرار گرفت و به این تیم لندنی پیوست. البته او قرار است تا پایان فصل به طور قرضی در لیون بماند. او پنجمین خرید چلسی است که در میان ده خرید گران زمستانی فوتبال اروپا قرار می‌گیرد.
۹- جرجینیو روتر، هوفن‌هایم به لیدز (۲۸ میلیون یورو)
لیدز برای جذب مهاجم زیر ۲۱ ساله‌های فرانسه از هوفن‌هایم رکورد نقل و انتقالاتش را شکست. این مهاجم ۲۰ ساله در ۶۴ بازی بوندس‌لیگا ۱۱ گل زده بود و قراردادش با لیدز تا سال ۲۰۲۸ است.
۱۰- کمال‌الدین سلیمانا، رن به ساوتهمپتون (۲۵ میلیون یورو)
ساوتهمپتون هم با پرداخت ۲۵ میلیون یورو به رن برای سلیمانا رکورد نقل و انتقالاتش را شکست و امیدوار است که این مهاجم غنایی بتواند مهره موثری در تلاش برای بقا در لیگ برتر باشد. آیندهوون هم به دنبال این مهاجم بود که در ۲۰ بازی این فصل لیگ فرانسه یک گل و دو پاس گل ثبت کرده است.

بیشتر از فوتبال