رقابت دوچرخه‌سواران بین‌المللی در «تور سعودی»

منطقه العلا در سال‌‌‌های اخیر شاهد برگزاری مسابقات ورزشی به‌ویژه اتومبیل‌رانی و دوچرخه‌سواری بوده است

تور سعودی ۲۰۲۳ با شرکت تعدادی از دوچرخه‌سواران شناخته‌شده بین‌المللی در العلا در عربستان سعودی در حال برگزاری است. تور سعودی ۲۰۲۳، هفتمین دوره این تور است و  بین ۳۰ ژانویه تا سوم فوریه ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.

این مسابقات که پیش‌تر با نام «تور عربستان سعودی» شناخته می‌شد، مسابقه سالانه دوچرخه‌سواری جاد‌‌ه‌ای و حر‌‌فه‌ای است که نخستین بار در سال ۱۹۹۹ در عربستان سعودی برگزار شد و از آن به بعد در فواصل نامنظم برگزار شده است. این تور در سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار به تور آسیایی UCI پیوست.

جاناتان میلان (Bahrain Victorious)، در مرحله دوم تور عربستان سعودی ۲۰۲۳ در یک حرکت شتابی (اسپرینت) بسیار نزدیک، موفق شد پیروزی را از چنگ دیلان گرونوگن (Jayco AIUla) برباید.

به نظر می‌رسید که برد بار دیگر از آن گرونوگن باشد، اما «اسپرینت» دیرهنگام میلان و «سیس بول» «آستانه قزاقستان»، جیکو العلا و دوچرخه‌سوار هلندی آن‌‌ها را غافلگیر کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حالی‌که میلان به خط پایان نزدیک می‌شد، گرونوگن توانست بول را پشت سر بگذارد و به نظر می‌رسید که ممکن است دوچرخه‌سوار «بحرین ویکتوریوس» را نیز بگیرد. با این حال، میلان موفق شد به اندازه کافی برای کسب پیروزی مقاومت کند و در نهایت، هلندی خشمگین را شکست داد.

گرونوگن در مرحله سوم تور عربستان سعودی نیز به پوشیدن پیراهن پیشتاز ادامه خواهد داد و میلان با شش ثانیه فاصله، همچنان از او عقب است. مکس والشید از «کوفیدیس» (Cofidis) با فاصله ۱۲ ثانیه‌ای از دوچرخه‌سوار پیشتاز، در جایگاه سوم قرار دارد.

تور سعودی را سازمان ورزشی «آموری» (ASO) حمایت می‌کند و اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری (UCI) آن را در رده ۲.۱ طبقه‌بندی کردده است.

منطقه العلا در سال‌های اخیر شاهد برگزاری مسابقات ورزشی، به‌ویژه اتومبیل‌رانی و دوچرخه‌سواری بوده است. ماه گذشته میلادی و در جریان مسابقات رالی داکار عربستان سعودی، صد‌‌ها راننده و موتورسوار در این منطقه با هم رقابت کردند. 

شرکت‌کنندگان رالی داکار در طول ۱۵ روز، از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۳، یکی از سخت‌ترین مسیر‌‌های مسابقه جهان را در شن‌‌‌های صحرای عربستان سعودی پشت سر گذاشتند.

بیشتر از ورزش