ناوالنی، منتقد سرشناس پوتین، برای شش ماه به سلول انفرادی فرستاده شد

او با تحقیقات مکرر نشان داده که طبقه حاکم روسیه، چگونه از طریق فساد ثروتمند شده است

ناوالنی ۴۶ ساله، مهم‌ترین صدای مخالف دولت روسیه از بین معدود صداهای باقی‌مانده است_Alexander NEMENOV / AFP

الکسی ناوالنی، سياستمدار روس و از سرشناس‌ترین مخالفان ولادیمیر پوتین، رئيس جمهوری روسیه، که در زندان به سر می‌برد، روز چهارشنبه، یکم فوریه (۱۲ بهمن)، گفت به سلول انفرادی منتقل شده است و تا شش ماه آينده آنجا می‌ماند و از ملاقات با دیگران محروم خواهد شد. ناوالنی ۴۶ ساله، مهم‌ترین صدای مخالف دولت روسیه از بین معدود صداهای باقی‌مانده است که طرفداران زیادی دارد. او با تحقیقات مکرر نشان داده که طبقه حاکم روسیه، چگونه از طریق فساد ثروتمند شده است.

ناوالنی از طریق حساب کاربری خود در توییتر که همکارانش اداره می‌کنند، گفت: «هشت ماه است که هیچ ملاقاتی نداشتم و دیروز به من گفته شد که شش ماه- حداکثر مدت ممکن- به سلول انفرادی منتقل خواهم شد.» او می‌گوید: «هیچ ملاقاتی در آنجا مجاز نیست. یعنی بیش از یک سال بدون دیدار خواهم بود. حتی دیوانه‌ها و قاتلان هم که حکم حبس ابد خود را می‌گذرانند، حق ملاقات دارند، اما من این اجازه را ندارم.»

سرویس امنیت فدرال روسیه هیچ اظهارنظر فوری در مورد بیانیه ناوالنی نکرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 به گزارش رویترز، ناوالنی هم‌اکنون در زندانی با تدابیر امنیتی بالا در روستای ملخوو، حدود ۲۵۰ کيلومتری شرق مسکو، محبوس است. طرفداران ناوالنی می‌گويند سلامت او پس از نگهداری مکرر و طولانی‌اش در سلول انفرادی، به شدت رو به وخامت است. ماه گذشته حدود ۵۰۰ پزشک با امضای نامه سرگشاده‌ای به ولاديمير پوتين، خواستار دسترسی ناوالنی به پزشکان غيرنظامی شدند.

ناوالنی دو سال پیش، زمانی که از آلمان به روسیه برمی‌گشت، دستگیر شد. او به دلیل مسمومیت ناشی از یک سم عصبی که به‌کارگیری آن علیه مخالفان و منتقدان در دوران شوروی مرسوم بود، در آلمان تحت درمان قرار گرفته بود. ناوالنی و برخی کشورهای غربی این مسمومیت را ناشی از سوء‌قصد از طرف حکومت روسیه می‌دانند، اما کرملین دخالت در آن را تکذیب کرده است.

خبرگزاری اینسایدر که خارج از روسیه فعالیت می‌کند، به نقل از وادیم  کوبیزف، وکیل ناوالنی، گزارش داده است که «ناوالنی پس از دریافت مقدار زیادی آنتی‌بیوتیک، به درد معده  دچار شده و هفت کیلو وزن کم کرده است». کی‌را یارمیش، سخنگوی ناوالنی، در توییت خود نوشت: «پوتین سعی کرد ناوالنی را به سرعت بکشد. حالا او در حال کشتن آهسته و توام با شکنجه او است.»

يکی از مسئولان زندان دو هفته پيش گفت که سلامت ناوالنی در خطر نيست. کرملين اتهام دست داشتن در مسموميت ناوالنی را رد کرده است، اما او را «تندرو و خطرناک» می‌داند.

بیشتر از جهان