دومین برد بریتانیایی‌ها در «درعیه» عربستان

اولین پیروزی «الکساندر سیمز» در مسابقات اتوموبیل‌رانی «فرمولا ای»

الکساندر سیمز راننده بریتانیایی و کانر دو فیلیپی پس از برنده شدن در مسابقه میشلن آگوست 2018 BRIAN CLEARY /  AFP

بعد از حفظ موقعیت خود پیشتاز سایران به عنوان راننده «بی‌ام‌و اندرتی» در مسابقه دوم در عربستان سعودی، «الکساندر سیمز» اولین پیروزی خود در «فرمولا ای» را در روز شنبه کسب کرد.

این پیروزی دومین برد بریتانیایی‌ها در «درعیه» بود، زیرا در روز جمعه نیز «سم بیرد» از تیم «انویژن ویرجین ریسینگ» برنده مسابقه افتتاحیه فصل شده بود.

بیرد نتوانست آن پیروزی را ادامه دهد و بعد از تصادفی، ۲۷ دقیقه مانده به پایان مسابقه طی برخورد با ماشین «میچ ایونس» از «جگوار»، در جایگاه سوم ایستاد و در مجموع نیز یک امتیاز از «استوفل واندورن»، راننده بنز، عقب است.

«سیمز» ۳۵ امتیاز و «واندورن» ۲۷ امتیاز دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مکس گوئنتر، هم‌تیمی آلمانی این راننده بریتانیایی نیز در مسابقه روز شنبه به عنوان نفر دوم از خط پایان گذشت و «لوکاس دی گریسی» از تیم «آئودی اسپورت ای‌بی‌تی»  در جایگاه سوم ایستاد. 

جین اریک ورن، قهرمان دیرینه «دی اس تکیتاه»  برای دومین بار از کسب امتیاز در مسابقه دوم باز ماند و بعد از پایان مسابقات روز جمعه در مقام ۱۱هم ایستاد.

آقای سیمز که هر دو مسابقه را از خط درونی پیست آغاز کرد، گفت: «این واقعا مسابقه رویایی بود. به نظر می‌رسد ما همه چیز به را به خوبی اجرا کرده و در زمان‌های حساس تصمیم‌هایی درست گرفتیم. امروز همه چیز خیلی روان پیش رفت. گذشتن از خط پایان احساس بی‌نظیری بود».

این راننده ۳۱ ساله عینکی افزود: «فکر می‌کنم ما در تمام فصل گذشته و دیروز، درس‌های زیادی آموختیم. تمام این درس‌ها و آموخته‌ها طی آن دوران سخت سال گذشته با من ماند و این که اکنون توانستم برنده شوم، خیلی حس خوبی است».

(رویترز)

© Reuters

بیشتر از ورزش