تماشاگران لیگ برتر به ورزشگاه‌ها برمی‌گردند؟

فدراسیون فوتبال از صدور مجوز وزارت کشور برای بازگشت تماشاگران خبر داد

با شروع اعتراض‌های سراسری، ورود تماشاگران لیگ برتر به ورزشگاه‌ها ممنوع شد‌ـ سازمان لیگ فوتبال ایران

با شروع اعتراض‌های سراسری، ورود تماشاگران لیگ برتر به ورزشگاه‌ها ممنوع شد، ولی فدراسیون فوتبال ایران وعده داده که مجوز بازگشت آن‌ها به سکوها به‌زودی صادر می‌شود.

لیگ برتر از هفته هفتم (۱۶ مهر)، بدون تماشاگر برگزار شد و در شروع نیم‌فصل دوم (هفته شانزدهم)، هم خبری از آن‌ها نبود. بازی پنجشنبه مس رفسنجان – نساجی تنها مسابقه لیگ برتر بود که تماشاگران معدودی اجازه ورود به ورزشگاه را پیدا کردند و تعدادی هوادار نوجوان برای تشویق تیم میزبان روی سکوها بودند.

امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون صبح جمعه، به برنامه «ورزش و مردم» گفت: «پیرو موافقت ضمنی وزارت کشور برای بازگشت تماشاگران به لیگ برتر، رئیس فدراسیون هم نامه‌ای زده است. ترتیبات آماده شده است و انشاءالله شاهد حضور تماشاگران روی سکوها باشیم.»

سایت فدراسیون فوتبال هم با اشاره به نامه مهدی تاج به سازمان لیگ نوشت: «با توجه به نظر مساعد وزارت محترم کشور مبنی بر زمینه‌سازی مناسب برای ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها در هفته های آتی، خواهشمند است به کلیه باشگاه‌های لیگ برتر اعلام کنید که با هماهنگی با مبادی محترم ذیربط اقدامات لازم در این باره به عمل آید. لازم است هر چه سریع‌تر نتیجه برنامه‌ریزی‌های آتی در این‌ باره را به اطلاع اینجانب برسانید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری ایسنا بدون اشاره به‌دلیل ممنوعیت ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها نوشت: «در ماه‌های گذشته، برخی تماشاگران و هواداران منتسب به مسئولان و عوامل تیم‌ها به‌طور غیررسمی در ورزشگاه‌ها حاضر شده بودند، اما اکنون نهادهای مربوطه به فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌اند می‌توانند اقدامات لازم برای حضور مجدد تماشاگران را انجام دهند. اکنون، سازمان لیگ برای هفته هفدهم لیگ برتر برنامه‌ریزی خواهد کرد تا شهرهایی که میزبان هستند، تماشاگران بیشتری را در ورزشگاه‌ها ببینند. سازمان لیگ در طول چند ماه گذشته اعلام کرده بود تصمیم برای غیبت تماشاگران در ورزشگاه‌ها از سوی این سازمان نبوده و تابع تصمیمات نهادهای بالا دستی است.»

حضور تماشاگران در سال‌های گذشته، یکی از معضلات سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بوده است.

فیفا در فصول گذشته، فوتبال ایران را تحت فشار گذاشته بود تا ورود تماشاگران زن به ورزشگاه‌ها آزاد شود، ولی فدراسیون فوتبال به بهانه کرونا مدت‌ها مسابقات را بدون تماشاگر برگزار کرد. سرانجام در شروع لیگ بیست‌ودوم مقام‌های رسمی تسلیم شدند و تماشاگران زن در چند بازی توانستند برای تماشای بازی‌های استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه آزادی بروند.

تیم‌های شهرستانی هم اصرار داشتند که مجوز ورود تماشاگران زن صادر شود، ولی با شروع اعتراض‌های سراسری، تصمیم گرفته شد که لیگ برتر بدون تماشاگر برگزار شود. این رویه به‌رغم اعتراض تیم‌ها، در سه ماه ونیم گذشته ادامه داشته و باید دید وعده فدراسیون درباره بازگشت تماشاگران چه زمانی عملی خواهد شد.

بیشتر از فوتبال