چهار گل دربی برای سکوهای خالی

بازی استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی با تساوی ۲-۲ به پایان رسید

ابهام بزرگ قبل از بازی این بود که یحیی گل‌محمدی در غیاب لوکادیا و دیاباته، دو مهاجم خارجی‌اش که اولی را به‌دلیل سفر به هلند و دومی را به‌‌دلیل مصدومیت از دست داده است، چه راه حلی برای خط حمله‌اش دارد- باشگاه استقلال

تماشای دربی تهران در برابر سکوهای خالی حس غریبی داشت و پخش شعارهای تماشاگران از بلندگوها و پهن‌کردن پرچم‌های قرمز و آبی روی سکوهای ورزشگاه هم نتوانست جای خالی صدهزار تماشاگری را که بخش جدانشدنی این بازی تاریخی محسوب می‌‌شوند، پر کند.

در روزهای قبل از بازی، مدیران فوتبال ایران اظهار نظرهای ضدونقیضی درباره سرنوشت تماشاگران این بازی داشتند، ولی قابل انتظار بود که همزمان با اعتراضات سراسری مردم ایران، اجازه حضور هواداران صادر نشود. درنهایت، آلودگی هوا بهانه‌ حذف تماشاگران از دربی شد و استقلال و پرسپولیس، پرطرفدارترین تیم‌های پایتخت، در برابر سکوهای خالی بازی کردند.

کسانی که جوانان معترض را به شدیدترین شکل سرکوب می‌کنند، نمی‌توانند نگران حضور آن‌ها در هوای آلوده باشند.

ابهام بزرگ قبل از بازی این بود که یحیی گل‌محمدی در غیاب لوکادیا و دیاباته، دو مهاجم خارجی‌اش که اولی را به‌دلیل سفر به هلند و دومی را به‌‌دلیل مصدومیت از دست داده است، چه راه حلی برای خط حمله‌اش دارد. سرمربی پرسپولیس در نهایت بازی را با یک مهاجم شروع کرد و امید عالیشاه تنها بازیکن خط حمله این تیم بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌رسید که پرسپولیس با این ترکیب کار سختی برای گل‌زدن داشته باشد، ولی اولین گل بازی به نام این تیم ثبت شد. گولسیانی، مدافع گرجی این تیم، در دقیقه ۱۶ روی یک ضربه ایستگاهی موفق شد دروازه استقلال را باز کند. استقلال برای دقایقی در شوک این گل بود، ولی پیش از نیمه اول، به گل تساوی رسید. گل استقلال شباهت زیادی به گل پرسپولیس داشت و روزبه چشمی در دقیقه ۳۰ دروازه بیرانوند را با ضربه سر باز کرد.

استقلال در نیمه دوم شروع بهتری داشت و ارسلان مطهری در دقیقه ۵۰ تیمش را پیش انداخت. این چهارمین گل او در دربی است و توانست با رکورد فرهاد مجیدی و مجتبی جباری برابری کند. استقلال بعد از این گل هم شرایط خوبی داشت، ولی سا پینتو در دقیقه ۶۰ تصمیم عجیبی گرفت و سه تعویض همزمان داشت که تیمش را تضعیف کرد. او روزبه چشمی، یکی از بهترین بازیکنان تیمش، را بیرون کشید تا پرسپولیس میانه زمین را در اختیار بگیرد.

گل‌محمدی هم لحظاتی بعد سه تعویض داشت و رفیعی، عبدی و عمری، سه مهره هجومی‌اش را به زمین فرستاد. مصدومیت رضاوند، هافبک دونده استقلال، ضربه دیگری به خط میانی این تیم بود و سا پینتو در دقیقه ۶۹ مجبور شد قایدی را که یک مهاجم است، به‌‌جای او به زمین بفرستد.

استقلال بعد از این تغییرات شکننده به نظر می‌رسید و سرانجام در دقیقه ۸۹ گل تساوی را دریافت کرد. گولسیانی یک بار دیگر جور مهاجمان پرسپولیس را کشید و کرنر ترابی را با ضربه سر وارد دروازه کرد.

این گل صدرنشین لیگ را هم جابه‌جا کرد و پرسپولیس دوباره جای استقلال را در رده اول گرفت. پرسپولیس با این تساوی ۲۵ امتیازی و بالاتر از گل‌گهر صدرنشین شد و استقلال با ۲۳ امتیاز به رده سوم سقوط کرد.

بیشتر از فوتبال