وزیر خارجه عربستان سعودی: ایران را تشویق کردیم که برای پیشرفت‌های مشترک گام بردارد

به‌گفته شاهزاده فیصل بن فرحان، ثبات در بازارهای انرژی مدیون سیاست‌های ریاض است

به‌گفته وزیر خارجه عربستان سعودی، با وجود اختلاف‌نظرهای گاه و بی‌گاه میان ریاض و واشنگتن، «مشارکت قوی» میان عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا ضرورت دارد- FAYEZ NURELDINE / AFP

شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی، روز سه‌شنبه بار دیگر از سیاست عربستان سعودی در بازارهای انرژی دفاع کرد و خواهان تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای گذار از بحران‌های کنونی در جهان شد. به‌گفته وزیر خارجه عربستان سعودی، این کشور تلاش می‌کند تا راهی برای گفت‌‌‌وگو با حکومت ایران بیابد.

وزیر خارجه عربستان سعودی در بخشی از صحبت‌های روز سه‌شنبه ۱۷ ژانویه (۲۷ دی‌ماه) در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت کشورش بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان است و به تلاش‌هایش برای ایجاد ثبات در بازارها و کمک به رشد اقتصاد جهان ادامه می‌دهد.

به‌گفته شاهزاده فیصل بن فرحان، «ثبات در بازارها» مسئله اصلی «امنیت انرژی» است و ریاض در تنظیم بازار درست عمل کرده است.

به‌گفته وزیر خارجه عربستان سعودی، با وجود اختلاف‌نظرهای گاه و بی‌گاه میان ریاض و واشنگتن، «مشارکت قوی» میان عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا ضرورت دارد.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی به‌نقل از وزیر خارجه عربستان سعودی نوشت: گفت‌وگوها با واشنگتن، در جایگاه یک متحد قدیمی ریاض، برای حل‌وفصل اختلاف‌ها ادامه می‌یابد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گفته شاهزاده فیصل بن فرحان، ثبات فعلی قیمت‌ها در بازارهای انرژی نشان می‌دهد عربستان سعودی در جریان مناقشه سال پیش با دولت بایدن، رئيس‌جمهوری آمریکا، درباره تصمیم «اوپک پلاس»، برای کاهش تولید، درست عمل کرده است.

وزیر خارجه عربستان سعودی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت ریاض حکومت ایران را نیز تشویق کرده است که برای شکوفایی مشترک گام بردارد.

در پنجاه و سومین دوره سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئيس، شمار زیادی از مقام‌های دولتی و غیردولتی عربستان سعودی در نشست‌ها و میزگردهای مجمع حضور دارند.

روز گذشته نیز محمد الجدان، وزیر دارایی عربستان سعودی، به توانایی ریاض برای حل بحران‌های منطقه‌ای و جهانی اشاره کرد و گفت به‌هنگام تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی میان ایالات متحده و چین، ریاض می‌تواند به‌عنوان یک راه ارتباط و مسیر گفت‌وگو عمل کند.

بیشتر از جهان