کمپین ۷۵ هزار امضایی یک دختر ۷ ساله برای حفظ محیط زیست

جسی استفنسون خواستار قابل بازیافت شدن قلم‌های رنگ‌آمیزی است

نقاشی جسی در حمایت از تولید قلم نقاشی قابل بازیافت/Charlotte Stephenson /SWNS.COM

یک دختر هفت ساله کارزاری راه‌اندازی کرده تا از شعبه کرایولا در بریتانیا بخواهد که از این به بعد قلم‌های رنگ‌آمیزی قابل بازیافت تولید کند. 
 
جسی استفنسون که علاقه زیادی به هنر دارد، اخیرا پس از آنکه متوجه شد که قلم‌های رنگ‌آمیزی مورد علاقه‌اش قابل بازیافت نیستند به شدت ناراحت شد. 
 
این دختر مدرسه‌ای اهل منطقه بروکلی لندن تصمیم گرفت نامه‌ای به کرایولا بنویسد تا این شرکت تولید محصولات کاردستی را تشویق کند به این موضوع اهمیت بدهند که مشتری‌های آن چگونه می‌توانند قلم‌های استفاده شده را دور بیندازند بدون آنکه به محیط زیست آسیب برسانند.  
 
استفنسون همچنین طوماری را در سایت Change.org منتشر کرده است تا  ۷۵ هزار امضا برای این هدف جمع‌آوری کند. 
 
استفنسون در طومار خود نوشته است: «من واقعا عاشق قلم‌های رنگ‌آمیزی کرایولا هستم، اما حالا که می‌دانم چه تأثیری بر محیط زیست خواهند داشت نمی‌خواهم از آنها استفاده کنم. من به محیط زیست اهمیت می‌دهم چون ما بر روی این زمین زندگی می‌کنیم و اگر آن را نابود کنیم، دیگر شانس دوباره‌ای نخواهیم داشت.» 
 
او در ادامه گفته است: «به نظر من اگر هرکدام از ما تلاش کنیم کار کوچکی انجام دهیم، می‌توانیم جهان بهتری برای زندگی خود بسازیم. مسئولین کرایولا لطفا در بریتانیا یک برنامه بازیافت معرفی کنید همانند برنامه‌ای که در آمریکا معرفی کرده‌اید. آنگاه می‌توانیم به رنگ‌آمیزی ادامه دهیم بدون آنکه احساس گناه کنیم!» 
 
طومار استفنسون در مدت زمان کمی ۷۰ هزار امضا جمع‌آوری کرده و شعبه کرایولا در بریتانیا را وادار کرده است که به نامه او پاسخ دهد. 
 
اما، استفنسون از پاسخ این شرکت راضی نیست چون آن‌ها به درخواست ملاقات او توجه نکرده‌اند. 
 
از آن موقع تا کنون او فیلم کوتاهی منتشر کرده و در آن درخواست کرده که افراد بیشتری این طومار را امضا کنند تا شعبه کرایولا در بریتانیا را وادار کنند که روش تولید خود را تغییر دهد. 


 
استفنسون در این ویدیو می‌گوید: «من به کرایولا نامه نوشتم تا از آن‌ها درخواست کنم تولید قلم‌های قابل بازیافت را شروع کنند و با من دیدار کنند تا در این باره صحبت کنیم. آن‌ها نامه‌ای برای من فرستادند اما من از پاسخ آن‌ها راضی نیستم. آن‌ها هیچ قولی نداده‌اند و درخواست من برای ملاقات را نادیده گرفته‌اند. اما من تسلیم نمی‌شوم! لطفا این فیلم را به اشتراک بگذارید تا هم به کرایولا نشان دهیم که این موضوع برای ما خیلی مهم است و هم افراد بیشتری این طومار را امضا کنند.»  
 
سو هارت، مدیر مدرسه این دختر بچه، او را به خاطر اراده استوارش تحسین می‌کند و می‌گوید که همه مدرسه با افتخار از آرمان استفنسون حمایت می‌کنند. 
 
هارت می‌گوید: «من بسیار خوشحالم که جسی اینگونه قاطعانه این کارزار را پیش می‌برد تا کرایولا را متقاعد کند که فرآیند بازیافت محصولاتش در بریتانیا را شروع کند. حیرت‌آور است که این دختر بچه تا این حد آگاه است و مصصم است که برای بهتر کردن جهان کاری انجام دهد. همچنین، حمایت مردم از او عالی بوده است. همه ما در مدرسه با افتخار از تلاش جسی حمایت می‌کنیم.» 
 
ویکی فاکس‌کرافت، نماینده مجلس، نیز از کارزار جسی حمایت کرده و می‌گوید: «تغییرات اقلیمی یکی از موضوعات اصلی است که جوانان در مورد آن با من تماس می‌گیرند. آن‌ها نگران آینده خود هستند و اینکه آن‌ها برای تغییر لابی می‌کنند بسیار خوب است.» 
 
ایندیپندنت با شعبه کرایولا در بریتانیا تماس گرفته است تا نظر آن‌ها را در این مورد جویا شود.

© The Independent

بیشتر از زندگی