پیش به سوی الکلاسیکو در ریاض

رئال مادرید و بارسا با شکست حریفانشان به فینال سوپرجام اسپانیا صعود کردند

سوپرجام اسپانیا تا سال ۲۰۱۸ یک مسابقه بود که بین برنده لالیگا و جام حذفی برگزار می‌شد، ولی با توافق فدراسیون فوتبال این کشور و عربستان این مسابقات از فصل ۲۰-۲۰۱۹ با حضور چهار تیم در فصل زمستان در ریاض برگزار می‌شود- Giuseppe CACACE / AFP

بیست‌و‌چهار ساعت بعد از برتری رئال مادرید مقابل والنسیا در ضربات پنالتی، بارسا هم با سناریوی مشابهی بتیس را شکست داد تا این دو رقیب سنتی یکشنبه در ریاض برای فتح سوپرجام اسپانیا روبرو شوند. این سومین بار است که سوپرجام اسپانیا با حضور چهار تیم در ریاض برگزار می‌شود. پیش از این سابقه نداشت که رئال مادرید و بارسا با هم به فینال برسند، ولی این بار آرزوی تماشاگران عربستانی برای تماشای ال‌کلاسیکو در فینال برآورده شده است.

سوپرجام اسپانیا تا سال ۲۰۱۸ یک مسابقه بود که بین برنده لالیگا و جام حذفی برگزار می‌شد، ولی با توافق فدراسیون فوتبال این کشور و عربستان این مسابقات از فصل ۲۰-۲۰۱۹ با حضور چهار تیم در فصل زمستان در ریاض برگزار می‌شود. این چهار تیم شامل قهرمان و نایب‌قهرمان لالیگا و قهرمان و فینالیست جام حذفی اسپانیا هستند. در اولین دوره، رئال مادرید با شکست والنسیا به فینال رسید، ولی بارسا در نیمه‌نهایی مغلوب اتلتیکو مادرید شد. در نهایت، رئال این جام را بالای سر برد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از فصل ۲۱-۲۰۲۰ که به‌دلیل شیوع کرونا مسابقات در اسپانیا برگزار شد، در فصل ۲۲-۲۰۲۱ رئال در نیمه‌نهایی بارسا را شکست داد و با غلبه بر بیلبائو در فینال، دوباره در ریاض به قهرمانی رسید. اما این بار، دو رقیب سنتی با هم به فینال رسیده‌اند. آخرین بار این دو تیم در سال ۲۰۱۷ فینال سوپرجام را روبروی هم برگزار کردند که رئال حریفش را ۳ بر یک شکست داد.

رئال چهارشنبه شب پس از تساوی یک بر یک در وقت قانونی و اضافه، با درخشش دروازه‌بانش، کورتوا، در ضربات پنالتی موفق شد والنسیا را شکست دهد. پنجشنبه شب، بازی بارسلونا و بتیس در وقت قانونی و اضافه ۲-۲ شد و این بار نوبت ترشتگن، دروازه‌بان بارسا، بود که با مهار دو پنالتی تیمش را به فینال برساند.

نمایش بارسا به‌رغم صعود به فینال هواداران این تیم را راضی نکرد. مارکا در یادداشتی با عنوان «بارسا چه زمانی بر تردیدها غلبه می‌کند؟» نوشت: «بارسا ترکیبی از لحظات درخشان و شکنندگی است. بازی سوپرجام مثال دیگری از این روند بود. حتی صدرنشینی آن‌ها در لالیگا هم تردیدها را برطرف نکرده است. این بار هم درخشش ترشتگن مانع بحث‌ها شد.»

دروازه‌بان آلمانی که در جریان بازی هم چند مهار مهم داشت، گفت: «ترجیح می‌دهم در جریان بازی کار کمتری داشته باشم. مهم بود به فینال برسیم و این اتفاق افتاد.»

او درباره فینال هم گفت: «اینجا هم همه دوست دارند تقابل بارسا و رئال را ببینند. ما هم بابت حضور در چنین بازی‌هایی و بردن آن‌ها هیجان‌زده می‌شویم.»

بیشتر از فوتبال