کاوشگران مصری ۲۰ مقبره دیگر در محوطه باستانی «تل الدير» یافتند

قدمت مقبره‌های به‌دست‌آماده، به ۶۶۰ سال پیش از میلاد بر می‌گردد

پژوهش‌گران در محوطه «تل الدير» تونلی را شناسایی کرده‌اند که ممکن است به مقبره گمشده ملکه باستانی مصر کلئوپاترا، در غرب اسکندریه، منتهی شود - Khaled DESOUKI / AFP

وزارت گردشگری مصر اعلام کرد ۲۰ مقبره باستانی تازه در دلتای رودخانه نیل در نزدیکی شهر دمياط، در شمال مصر در کنار دریای مدیترانه، کشف شده است.

به‌گفته مقام‌های مصری، قدمت این مقبره‌های تازه‌ به ۶۶۰ سال پیش از میلاد بازمی‌گردد و در محوطه باستانی «تل الدير» یافت شده‌اند.

این محوطه باستانی در واقع یک گورستان بزرگ است که طی دوره‌های مختلف تاریخ، مردمان ساکن در این مناطق، مردگان خود را در آن دفن کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، محوطه باستانی «تل الدير» شامل سازه‌های آهکی، احتمالا برای دفن ثروتمندان، و خندق‌های ساده‌ای است که در آن افراد معمولی یا کم‌برخوردار جامعه دفن شده‌اند.

به‌گفته مقام‌های دولتی مصر، با یافتن این مجموعه مقبره‌های جدید، امکان پژوهش‌های تاریخی تازه فراهم شده است. به گفته یکی از مسئولان دولتی مصر، این مقبره‌ها، کشف مهمی برای شهر دمياط و محوطه باستانی «تل الدير» به‌شمار می‌روند.

کاوشگران در محوطه باستانی تل الدير، علاوه بر مقبره مردگان، آثار باستانی دیگر از جمله قطعات طلاکاری‌شده، در شمایل خدایان مصر یافته‌اند. از این قطعات، معمولا برای تزئین مقبره‌های افراد ثروتمند استفاده شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

باستان‌شناسان مصری به‌تازگی در محوطه «تل الدير» تونلی را شناسایی کرده‌اند که ممکن است به مقبره گمشده ملکه باستانی مصر کلئوپاترا، در غرب اسکندریه، در شمال مصر منتهی شود.

کلئوپاترا یکی از قدرتمندترین پادشاهان زن تاریخ باستان جهان به‌شمار می‌رود. او میان سال‌های ۵۱ تا ۳۰ پیش از میلاد، حکمران مصر باستان بود.

در سال‌های گذشته، باستان‌شناسان مصری حفاری‌‌ها و کاوش‌های گسترده‌ای در محوطه‌های باستانی شناخته‌شده، از جمله در «تل الدير» و «سقاره»، در شمال قاهره، انجام داده‌اند.

کشف مقبره ۴۴۰۰ ساله «وَهتی»، کاهن سلطنتی، در سال ۲۰۱۸ از مهم‌ترین یافته‌های کاوشگران مصری در سال‌های اخیر به‌شمار می‌رود.

بیشتر از جهان