مولوی عبدالحمید: هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند نماینده خدا است

پس از برگزاری نماز‌جمعه در زاهدان، راهپیمایی اعتراضی با شعارهایی علیه خامنه‌ای و جمهوری اسلامی شکل گرفت

مولوی عبدالحمید، امام جماعت اهل سنت زاهدان، روز جمعه ۹ دی‌، در خطبه‌های نماز‌جمعه در مسجد مکی این شهر گفت: «هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند نماینده خدا است.»

مولوی عبدالحمید بار دیگر در سخنرانی‌اش با انتقاد از سیاست‌های جمهوری اسلامی، از بازداشت کودکان در اعتراض‌ها انتقاد کرد و در حمایت از علی دایی و حقوق بهائیان سخن گفت. او در بخش‌هایی از سخنرانی‌اش با طعنه به علی خامنه‌ای، با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند نماینده خدا است، گفت: «هیچ‌کس از ما نماينده دين و نماینده پيامبر نيستيم. عملكرد بد سران حكومت و علما سبب نفرت شما از دین نشود. به‌خاطر عملكرد حاکم به نام اسلام، به اسلام بدبين نشويد، ارتباط را با خدا قطع نكنيد و دینتان را حفظ کنید.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان با انتقاد از تبعیض‌ها، گفت: «مردم ايران عدالت و آزادى مى‌خواهند. مردم ايران در سال ۵۷ براى عدالت و آزادى انقلاب كردند. همه مردم دنيا آزادى و عدالت مى‌خواهند. همه ايرانى‌ها از تبعيض شاكى‌اند، حتى شيعيان هم ناراضى‌اند و از تبعيض در گزينش‌ها شكايت دارند.»

او همچنین ضمن اشاره به اعتراض مردم به تبعيض، بى‌عدالتى و نبود آزادى، گفت مردم خواهان آزادى بيان و آزادى قلم‌اند. مولوی عبدالحمید در ادامه افزود: «اين آزادی در همه دنيا است، در قوانين بين‌المللى هم آمده است. ضعف‌هاى اساسى در قانون اساسى هست. حتى همين قانون را هم رعايت نمی‌کنید. بگذاريد مردم حرف‌هایشان را بزنند، بگذاريد مردم اعتراض كنند. جلوى اعتراضات و فریاد مردم را نگيريد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مولوی عبدالحمید همچنین با اشاره به اینکه برخی معترضان را «تجزيه‌طلب» خوانده‌اند، اعلام کرد که مخالف سرسخت تجزيه است. او تاکید کرد همه قوميت‌ها در ايران مخالف تجزيه‌اند و همه مردم ایران را «برادر» و «یکدست» خواند.

عبدالحمید در ادامه با حمایت از حقوق بهائیان، گفت: «الان از همه ايران بوى محبت و همدلى می‌آید. ما بايد حقوق بشر و انسانيت را رعايت كنيم. بايد حقوق شهروندى و انسانى بهائيان و حتى بى‌دين‌ها در کشور رعايت شود.»

این روحانی اهل سنت افزود: «قانون اساسی جمهوری اسلامی دارای ضعف‌های اساسی است، اما با این وجود، نیروهای حکومتی بدون هیچ‌گونه عواقب قانونی آن را نقض می‌کنند.»

پس از سخنرانی مولوی عبدالحمید و اقامه نماز جمعه در مسجد مکی زاهدان، مردم این شهر مانند هفته‌های گذشته در خیابان‌های اطراف تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند. صدها نفر از معترضان با راهپیمایی در اطراف مسجد مکی، بار دیگر حمایتشان از مولوی عبدالحمید را اعلام کردند و علیه جمهوری اسلامی شعار سر‌ دادند. در این تجمع، معترضان ضمن آتش زدن عکس‌هایی از علی خامنه‌ای، شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «خامنه‌ای فتنه‌گر نمی‌خوایم نمی‌خوایم» سر دادند. معترضان در این تجمعی پارچه‌نوشته‌ای همراه داشتند که روی آن نوشته شده بود: «در ایران ما، پرسیدن از عدالت مثل سرب داغ است.»