آتش‌سوزی در قمارخانه‌ای در کامبوج؛ ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند

تا کنون مرگ ۱۶ نفر تأیید شده ولی آمار کشته‌ها رو به افزایش است

آتش سوزی گسترده‌ای که بیش از ۱۲ ساعت در یک قمارخانه در هتلی در کامبوج ادامه داشت، دست کم ۱۶ نفر را کشت و حدود ۵۰ نفر دیگر را مجروح کرد. به نظر می‌رسد هنوز همه قربانیان این رویداد شناسایی نشده باشند. این آتش‌سوزی در یک شهر هم‌مرز با تایلند به نام پویپت رخ داد. مقیاس این آتش‌سوزی به حدی بود که تایلند، کشور همسایه کامبوج ماشین‌های آتش نشانی را برای کمک به مهار آتش در این شهر اعزام کرد.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که مردم پس از گرفتار شدن در آتش سوزی در هتل و قمارخانه گراند دیاموند سیتی در شهر مرزی پویپت، خود را از پشت بام یا بالکن به پایین پرتاب می‌کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، بسیاری از کسانی که در داخل این هتل و قمارخانه بودند، اعم از مشتریان و کارکنان، عمدتاً اهل تایلند بودند.

در ویدئویی که آژانس آتش نشانی کامبوج منتشر کرده است، شنیده می‌شود که شاهدان برای نجات افرادی که در پشت بام مجتمع هتل گیر افتاده‌اند، به ماموران آتش‌نشانی التماس می‌کنند.

سازمان آتش نشانی و امداد و نجات اعلام کرد که این حریق در ساعت ۴ صبح از طبقات ۱۳، ۱۴ و ۱۵ آغاز شد.

 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از آتش نشانان در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: «آتش سوزی بسیار گسترده و نقطه آغاز آن از قمارخانه بود، بنابراین دسترسی شیلنگ‌های آب به آن دشوار بود.»

به گفته سک سوخوم، رئیس اداره اطلاع رسانی شهرستان بانتای منچی، آتش سوزی که حوالی نیمه شب چهارشنبه رخ داد، سرانجام ساعت ۱۴ روز پنجشنبه خاموش شد.

و نگور منگ کرون، معاون فرماندار این استان به رادیو بایون کامبوج گفت که تعداد کشته شدگان به ۱۶ نفر رسیده و حدود ۵۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

با کشف اجساد بیشتر از افرادی که در داخل قمارخانه محبوس شده بودند و جان باختن افرادی که جراحات جدی داشتند، احتمال افزایش تعداد کشته‌ها وجود دارد.

بیشتر از جهان