رسول بداقی: زندانیان را به کشتن زن و فرزندشان تهدید می‌کنند

«گریه‌های التماس‌آمیز نوجوانی بی‌گناه به قلب زخم‌خورده ما نمک می‌پاشید»

رسول بداقی در حال سپری کردن دوران محکومیتش در زندان اوین است- کمپین حقوق بشر ایران

رسول بداقی، فعال صنفی معلمان که در زندان اوین محبوس است، با ارسال نامه‌ای، از ۱۲۰ روز «توهین، تحقیر، تهمت، دروغ، پرونده‌سازی، فحاشی و تهدید» زندانیان در بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ این زندان پرده برداشت و افشا کرد که بازجویان زندانیان را به کشتن زن و فرزندشان تهدید می‌کنند.

این عضو کانون صنفی معلمان با بیان اینکه زندانیان در چهار ماه گذشته، به‌سختی شب و روز را از هم تشخیص می‌داده‌اند، اضافه کرد حتی پرسیدن ساعت از یک نگهبان هم «توهین استخوان‌سوزی در پی داشت و دیدن یک لبخند و شنیدن صدای یک انسان هم برای ما رویا شده بود». 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رسول بداقی در ادامه نامه‌ خود، به وضعیت برخی بازداشتی‌های خیزش سراسری در زندان پرداخت و نوشت: «۱۲۰ روز نمی‌دانستیم در سلول کناری ما چه کسی به بند کشیده شده است. گاه گریه‌های التماس‌آمیز مردی یا نوجوانی بی‌گناه به قلب زخم‌خورده ما نمک می‌پاشید. دوربین‌های مداربسته، لامپ‌های روشن، نظارت بر رفتار و کردار ما از دریچه‌ چشمی در فولادین سلول پنج متری، هستی را برای ما به تابوت تبدیل کرده بود.»

او همچنین افشا کرد که تهدید همکاران، خانواده، دوستان، خویشاوندان، زن و فرزند همچون کابوسی خواب از چشم زندانیان ربوده بود و گاه «صدای یک عربده‌کش به نام بازجو همراه با تهدید زن و فرزند، مرگ را پیش چشم زندانیان، زیبا می‌کرد».

این معلم دربند در ادامه، نیز با اشاره به تهدید مکرر زندانیان به انتقال به سلول‌های انفرادی، نوشت: «بی‌وجدانی و شیطان‌صفتی بازجویان و زندانبانان آدمی را به تعظیم در برابر شیطان وا می‌داشت.»

رسول بداقی با تاکید بر اینکه ماموران جمهوری اسلامی ایران در ۱۲۰ روز گذشته برای «سناریوسازی و ایجاد تفرقه از هیچ دروغ و فریبی کوتاهی نکرده‌اند»، گفت که خواسته آنان عقب‌نشینی از مطالبه حقوق فرهنگیان و دانش‌آموزان بوده است.

این عضو کانون صنفی معلمان اتهام دروغین پول گرفتن از بیگانگان را «توهین شرم‌آور» صداوسیما به معلمان و معترضان خواند و با انتقاد از ده‌‌ها سال «استبداد و خودکامگی» حکومت ایران گفت: «نفت و آب و گاز و خاک و جنگل و معادن، محیط‌ زیست، اعتماد، باورها و حتی شرف و حیثیت مردم را خاکریز به خاکریز ویران کردند و اینک به‌طور عریان در روزنامه‌ها، رسانه‌ها، همایش‌ها و به هر شکل ممکن، سرزمین و مردم ایران را به سوریه‌ای شدن تهدید می‌کنند و آشکارا به همگان می‌فهمانند که یا ما یا هیچ‌کس.»

رسول بداقی، فعال مدنی و عضو کانون صنفی معلمان، در حال سپری کردن دوران محکومیت خود با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» در زندان اوین است.

اخبار مربوط به بدرفتاری با زندانیان در حالی منتشر می‌شود که مقام‌های قوه قضاییه هرگونه آزار و بدرفتاری با زندانیان را تکذیب کرده‌اند. با این حال به‌تازگی، خواهر حسین شهروی، یکی از بازداشتی‌های خیزش سراسری، هم افشا کرد که در زندان به برادرش قرص و دارو تزریق می‌کنند تا چیزی به خاطر نیاورد.

نرگس محمدی، فعال مدنی دربند، هم با ارسال نامه‌ای از زندان، خبر داد  که زنان بازداشتی با آزار و تعرض‌های جنسی مواجه شده‌اند، اما ستاد بشر قوه قضاییه این موضوع را انکار کرد و مدعی شد که تاکنون شکایتی در این خصوص دریافت نکرده است.