حکم نپال: «قاتل بیکینی» پس از ۱۹ سال آزاد می‌شود

شارل سوبراج، که سوژه فیلم «مار» در نتلفیکس بود، ۷۸ سال سن دارد و به علت کهولت سن آزاد می‌شود

 او حدود ۲۰ نفر را به قتل رسانده است- Prakash MATHEMA / AFP

شارل سوبراج، قاتل زنجیره‌‌ای فرانسوی،‌ به حکم دیوان عالی نپال آزاد می‌شود.  سوبراج ۱۹ سال در زندان بود و حالا در ۷۸ سالگی به علت کهولت سن و مشکلات سلامتی آزاد می‌شود. او از سال ۲۰۰۳ به جرم قتل دو گردشگر آمریکایی و کانادایی در زندانی در نپال بوده است؛ گرچه تصور می‌رود او مجموعا حدود ۲۰ نفر را به قتل رسانده باشد. عالی‌ترین مرجع قضایی نپال در ضمن حکم داد که سوبراج باید ظرف ۱۵ روز پس از آزادی از این کشور اخراج شود.

به گزارش روزنامه «هندوستان تایمز»، لوک بات رانا، وکیل سوبراج، گفت: «او ظرف ۱۵ روز اخراج می‌شود. از زندان به سلولی در اداره مهاجرت فرستاده می‌شود. اکنون مشغول پردازش روند اخراجش‌اند و شاید هم خیلی زودتر انجام شود.»

شارل سوبراج، قاتل زنجیره‌ای ویتنامی-فرانسوی نام‌های مستعار بسیاری دارد. یکی از آن‌ها به خاطر لباسی که قربانیانش به تن دارند، «قاتل بیکینی» است و یکی دیگر «مار»، چرا که می‌توانند با فریفتن ماموران، از چنگ قانون بگریزد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 سوبراج شهروند فرانسه است و تبار هندی و ویتنامی دارد. او در جوانی تجربه چند بار زندانی شدن در فرانسه را داشت اما در اوایل دهه ۱۹۷۰ بود که به بانکوک، پایتخت تایلند، رفت و سفرهای خود در قاره آسیا را آغاز کرد. او به گردشگران مواد مخدر می‌فروخت یا از آنها کلاهبرداری می‌کرد و بسیاری از آن‌ها را به قتل رساند. زندگی سوبراج موضوع سریال «مار» بود که سال گذشته از شبکه نتفلیکس پخش شد. شریک او در این جنایات دوست دختری به نام ماری آندره لکرک بود که در سال ۱۹۸۴ درگذشت.

طبق احکام دادگاه، او با گذرنامه‌ای تقلبی وارد نپال شد و در سال ۱۹۷۵ دو گردشگر را به قتل رساند: کانی جو بورونزیچ، شهروند ۲۹ ساله آمریکایی و دوست‌دختر ۲۶ ساله کانادایی‌اش، لوران کاریر. نزدیک سی سال بعد، در سپتامبر ۲۰۰۳، در پی انتشار عکس سوبراج در روزنامه‌ها بود که او را بیرون کازینویی در نپال پیدا کردند و به دست ماموران قانون سپردند. دستگاه قانونی نپال او را متهم به دو فقره قتل در سال ۱۹۷۵ در شهرهای کاتماندو و باکتاپور کرد.

در حکم دیوان عالی نپال که روز چهارشنبه منتشر شد، آمده است:‌ «نگاه داشتن مداوم او در زندان همگام با حقوق بشر زندانیان نیست.»

سوبراج مجموعا به ۲۰ سال زندان به‌خاطر قتل و یک سال زندان و ۲۰۰۰ روپیه نپال جریمه نقدی برای استفاده از گذرنامه تقلبی محکوم شده بود. او حکم ۲۱ ساله حبس خود را در زندان مرکزی کاتماندو می‌گذراند اما حالا دو سال زودتر از موعد آزاد می‌شود.

بیشتر از جهان