رسانه‌های آمریکایی: زلنسکی احتمالا عازم کاخ سفید است

سفر احتمالی روز چهارشنبه زلنسکی به آمریکا به دلایل امنیتی هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده است

سفر احتمالی زلنسکی به آمریکا، نخستین سفر خارجی او پس از حمله روسیه است - Handout / UKRAINIAN PRESIDENTIAL PRESS SERVICE / AFP

رسانه‌های آمریکایی بامداد چهارشنبه در گزارش‌هایی نوشتند ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، در نخستین سفر خارجی بعد از حمله روسیه به این کشور، روز چهارشنبه در واشنگتن مهمان مقام‌های آمریکایی خواهد بود.

به‌نوشته رسانه‌های آمریکایی، این سفر به دلایل امنیتی هنوز قطعی و  به‌طور رسمی اعلام نشده است.

شبکه خبری سی‌‌ان‌ان بامداد چهارشنبه ۲۱ دسامبر (۳۰ آذرماه) در گزارشی به‌ نقل از دو منبع خود نوشت: رئیس‌جمهوری اوکراین روز چهارشنبه در کاخ سفید مهمان جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، است.

سفر احتمالی رئیس‌جمهوری اوکراین به ایالات متحده، در آستانه ارائه بسته تازه‌ای از کمک‌های نظامی واشنگتن به این کشور، از جمله موشک‌های پاتریوت برنامه‌ریزی شده است.

انتظار می‌رود موشک‌های پاتریوت، توان دفاع هوایی نیروهای اوکراینی را در برابر حمله‌های هوایی نیروهای روسیه، از جمله حملات پهپادی، به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهند.

AFP

سامانه دفاع هوایی پاتریوت، از کارآمدترین سامانه‌های دفاع هوایی دوربرد ارتش آمریکا است. این سامانه دفاع هوایی، می‌تواند علاوه بر موشک‌های بالستیک و کروز، برخی از هواپیماهای جنگی را نیز در ارتفاع بالا هدف قرار دهد.

وب‌سایت خبری-تحلیلی بارونز بامداد چهارشنبه در گزارشی نوشت: این احتمال است که در جریان سفر رئیس‌جمهوری اوکراین به ایالات متحده او در ساختمان کنگره هم حاضر شود برای نمایندگان آمریکا سخنرانی کند.

نمایندگان کنگره آمریکا آماده تصویب لایحه جدید بودجه‌اند. در لایحه جدید بودجه، مجموعه‌ تازه‌ای از کمک‌ها به اوکراین، به ارزش ۴۴.۹ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آمریکا تاکنون در حدود ۲۰ میلیارد دلار کمک‌های نظامی-امنیتی و بشردوستانه در اختیار اوکراین قرار داده است. 

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به نمایندگان کنگره از آن‌ها خواسته است تا در جلسه شامگاه‌ چهارشنبه، با موضوع «تمرکز بر دموکراسی»، حضور داشته باشند.

وب‌سایت خبری-تحلیلی هیل نیز بامداد چهارشنبه در گزارشی نوشت: سفر احتمالی روز چهارشنبه زلنسکی به واشنگتن، به ويژه اگر در کنگره نیز حاضر شود واجد یک پیام قوی سیاسی خواهد بود.

با این حال، نانسی پلوسی سفر زلنسکی به واشنگتن را تایید نکرده است. او به سی‌ان‌ان گفته است اطلاع ندارد که آیا این سفر انجام می‌شود یا خیر.

بیشتر از جهان