تایید گزارش‌ها درباره شلیک هدفمند به اندام جنسی زنان معترض در ایران

کادر پزشکی در مورد درمان معترضان مجروح در ایران تهدید شده‌اند

حسین کرمان‌پور، مدیر اورژانس بیمارستان «سینا» گزارش‌ها درباره اینکه ماموران سرکوبگر به عمد اندام جنسی و صورت زنان معترض را هدف قرار می‌دهند، تایید کرد.

روزنامه گاردین پیش‌تر گزارشی منتشر کرد که آشکار می‌کرد نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی در برخورد با معترضان زن، به‌طور عمدی صورت، چشم‌، پستان‌‌ و اندام‌ جنسی زنان را هدف قرار داده‌اند.

این گزارش بر پایه جمع‌آوری و راستی‌آزمایی اطلاعات ۱۰ پزشک و پرستار و بررسی پرونده پزشکی صدها نفر از آسیب‌دیدگان سرکوب‌‌های خیابانی منتشر شده است.

چند روز پس از انتشار این گزارش، حسین کرمان‌پور در گفتگو با روزنامه «هم‌میهن» این موضوع را تایید و گفت: «بیشترین آسیب‌های معترضان اول به چشم و بعد به عضلات بوده است.»

کرمان‌پور اضافه کرد: «در برخی موارد اصابت ساچمه به ریه و اندام‌های تناسلی هم بوده و در اثر وارد شدن ضربه باتوم، شکستگی‌هایی وجود داشت.»

این مقام بیمارستانی گفت، «آموزش نادرست» آن‌دسته از سرکوب‌گرانی که با تفنگ ساچمه‌ای و از فاصله نزدیک اقدام به شلیک کرده‌اند منجر به افزایش آسیب‌ها شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کرمان‌پور گفت، تعداد قابل توجهی از مصدومان از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کردند و مجبور شده‌اند در خانه درمان شوند.

او در عین حال تایید کرد که مدیران حراست دانشگاه‌ها به بیمارستان‌ها ابلاغ کرده بودند، اسامی افراد مصدوم در اعتراضات را اعلام کنند که همین مساله منجر به این شد که «افراد برای درمان مراجعه نکنند.»

این مقام همچین گفت به برخی اعضای کادر درمان هم گفته شده بود: «اگر این افراد را درمان کنند، تحت‌تعقیب قرار می‌گیرند» که همین مساله نیز منجر به تاخیر در درمان مصدومان شد.

این برای نخستین‌بار در سه ماه گذشته است که یک مقام بیمارستانی به صراحت از تهدید‌های امنیتی پزشکان و مراکز درمانی در ارتباط با درمان آسیب دیدگان سخن می‌گوید.

این مقام در عین حال تایید کرد که عاملان شلیک به معترضان را گروهی از افراد «آموزش ندیده» تشکیل داده‌اند که پیش‌تر گزارش‌هایی نیز در این زمینه منتشر شده بود.

سرکوب خشونت‌بار معترضان در خیابان‌ها از سیاست‌های ثابت جمهوری اسلامی برای بقا است که هرگز حاضر نشده مسئولیت و عواقب ناشی از آن را برعهده بگیرد.

خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی با وجود سرکوب خشن که صدها کشته و هزاران زخمی برجای گذشته است، برای سومین ماه متوالی ادامه دارد.