پیشنهاد تونس، کی‌روش را از ایران دور می‌کند؟

اکثریت هیات‌رئیسه فدراسیون موافق تمدید مربی پرتغالی نیست و شاید او به پیشنهادهای جدیدش پاسخ مثبت بدهد

 تاج که با پروژه بازگرداندن کی‌روش توانست صندلی ریاست را پس بگیرد، مایل به همکاری است-MIGUEL MEDINA / AFP

تعداد زیادی از مربیانی که روی نیمکت‌های جام جهانی قطر حاضر بودند، شغل‌شان را از دست دادند و تعداد دیگری هم هنوز وضعیت نامشخصی دارند. یکی از آنها کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران است که در بازگشت از قطر چند روزی در تهران بود، ولی بدون مذاکره جدی با فدراسیون فوتبال به کشورش برگشت.
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال که با پروژه بازگرداندن کی‌روش توانست صندلی ریاستش را پس بگیرد، مایل است که به این همکاری ادامه بدهد. او رابطه خوبی با مربی پرتغالی دارد و مایل نیست که دردسرهای انتخاب یک مربی جدید را به جان بخرد، ولی اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با ماندن کی‌روش موافق نیستند. ظاهرا پنج نفر از اعضای هیات رئیسه با ابقای کی‌روش مخالف‌اند و این موضوع کار تاج برای ادامه همکاری با کی‌روش را سخت‌تر می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


یکی از مخالفان هیات رئیسه طهمورث حیدری است که در مصاحبه‌ای گفت: «قرارداد کارلوس کی‌روش تا پایان جام جهانی بود. او در حال حاضر قراردادی ندارد. اگر هم قرار به ماندن او باشد، باید بیاید قرارداد ببندد و برای تمدید این قرارداد موافقت هیأت رئیسه الزامی است.» او اضافه کرد: «تا جایی که من می‌دانم هیأت رئیسه با ماندن کی‌روش مخالف است و موافقت نخواهد کرد. البته من همان زمان که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی بود هم با کی‌روش موافق نبودم.»
بخشی از هواداران کی‌روش در جامعه فوتبال هم بعد از جام جهانی ریزش داشتند. کافی بود او مثل جام جهانی ۲۰۱۸ چهار امتیاز بگیرد تا تیم ملی صعود کند، ولی بازی سرنوشت‌ساز مقابل آمریکا را باخت. مدافعان کی‌روش به همین خاطر نسبت به او مردد شده‌اند و گروهی از آنها معتقدند وقت آن است که تیم سراغ سرمربی جدیدی برود.
سکوت کی‌روش در این مدت هم ابهام درباره سرنوشت او را بیشتر کرده است. تنها راجر دسا، دستیار اولش مدعی شد که مذاکرات برای تمدید قرارداد در ماه ژانویه شروع خواهد شد. شاید این جریان مخالف علیه کی‌روش او را متقاعد کند که مربیگری‌اش را در کشور دیگری ادامه بدهد.
یکی از مقاصد احتمالی برای این مربی باسابقه می‌تواند تیم ملی تونس باشد. به گزارش روزنامه «المغرب» تونس، هکتور کوپر آرژانتینی و کارلوس کی‌روش گزینه‌های فدراسیون فوتبال این کشور برای جانشینی جلال القادری‌اند. کوپر سابقه مربیگری در تیم‌های ملی مصر و کنگو را دارد، ولی کی‌روش به خاطر نتایج خوب اخیرش در تیم ملی مصر گزینه جدی‌تری محسوب می‌شود.

بیشتر از فوتبال