شمار گردشگران خارجی عربستان با ۵۷۵ درصد افزایش به ۳.۶ میلیون نفر رسید

عربستان می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ شمار سالانه گردشگران را به ۱۰۰ میلیون نفر برسانند

مقام‌های دولتی عربستان سعودی طی سال‌های گذشته تلاش زیادی کرده‌اند تا در اقتصاد این کشور تنوع ایجاد کند. بخشی از این تلاش‌ها، متوجه سرمایه‌گذاری‌های گسترده دولتی در بخش گردشگری است که حالا به‌ نتیجه رسیده است.

بر اساس گزارش‌های دولتی، شمار گردشگران خارجی که در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به عربستان سعودی مسافرت کرده‌اند، در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، بیش از ۵۷۵ درصد رشد کرده است.

وزارت سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در گزارشی اعلام کرد شمار گردشگران خارجی که در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی از این کشور بازدید کرده‌اند به سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسید.

بر پایه آمار دولتی، علاوه بر رشد گردشگران خارجی، شمار گردشگران داخلی هم طی همین مدت افزایش یافته است.

این آمار نشان می‌دهد در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، در داخل خود عربستان سعودی ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر، به مناطق مختلف گردشگری این کشور سفر کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس داده‌های وزارت سرمایه‌گذاری عربستان سعودی، مجموع هزینه‌هایی که گردشگران خارجی در عربستان سعودی، طی سه‌ ماهه دوم سال جاری میلادی، در این کشور خرج کرده‌اند با ۵۷۰ درصد رشد، به ۱۵.۷ میلیارد ریال سعودی (معادل ۴.۱۸ میلیارد دلار آمریکا) رسیده است.

آمار نشان می‌دهد هزینه گردشگران داخلی نیز طی همین مدت، ۳۱.۵ درصد بیشتر شده است.

مقام‌های دولتی ریاض تلاش دارند تا در چارچوب طرح بلندپروازانه چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی، سهم بخش گردشگری از تولید ناخالص داخلی این کشور را به بیش از ۱۰ درصد ارتقا بدهند و در مجموع، سالانه ۱۰۰ میلیون گردشگر داخلی و خارجی داشته باشند.

عربستان سعودی طی سال‌های گذشته، با ۱۰ رتبه پیشرفت، در جایگاه سی‌وسوم شاخص‌ توسعه سفر و گردشگری جهان قرار گرفته است.

بیشتر از سفر