تداوم اعتراضات در تهران، مشهد، جوانرود و شیراز

مردم در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به اعدام مجیدرضا رهنورد به خیابان آمدند

اجرای دومین حکم اعدام در مقابله با خیزش انقلابی مردم ایران، شامگاه دوشنبه معترضان در شهرهای مختلف را بار دیگر به خیابان‌ها آورد. پس از اعدام مجیدرضا رهنورد به اتهام محاربه، فراخوان‌هایی در رسانه‌‎های اجتماعی منتشر شد که بر اساس آن، معترضان در شهرهای مختلف باز هم به خیابان‌ها آمدند و اعتراض خود را نشان دادند.

معترضان تهرانی در محله‌های هفت‌حوض نارمک، ستارخان، اکباتان و چیتگر به خیابان‌ آمدند. در هفت‌حوض، شعارهای «امسال می‌ده کشته سپاه، مرگ بر کل نظام» و «بسیجی، سپاهی، داعش ما شمایید» سر داده شد. معترضان در شهرک اکباتان نیز با روشن کردن آتش، تجمع اعتراضی برگزار کردند و علیه جمهوری اسلامی و از سرگیری اعدام‌ها شعار دادند. در شهرک چیتگر نیز معترضان با سر دادن شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» تجمع کردند.

تصویر منتشرشده در رسانه‌‎های اجتماعی از یک ایستگاه مترو زنی بی حجاب را نشان می‌دهد که پلاکاردی با عنوان «بیدار شوید تا بی‌دار شویم» در دست گرفته و میان جمعیت ایستاده است.

معترضان در مشهد نیز با حضور در خیابان‌های این شهر به اعدام مجیدرضا رهنورد، همشهری خود، اعتراض کردند. صدها نفر از معترضان در مشهد ضمن راهپیمایی در این شهر، شعارهای «آهای آهای نشسته‌ها، جوون بعدی از شماست»، «بسیجی، سپاهی، داعش ما شمایید»، و «اگه با هم یکی نشیم، یکی‌یکی تموم می‌شیم» سر دادند.

در وسط یکی از خیابان‌های مشهد، دختری در یک حرکت اعتراضی نمادین، طناب داری به گردن انداخت تا با این روش به برپایی جوخه‌های اعدام اعتراض کند. خودروهایی که از کنار این دختر معترض عبور می‌کردند، در همراهی با او و به نشانه اعتراض بوق می‌زدند.

معترضان در راهپیمایی خیابان احمدآباد مشهد هم شعار «مجید ما رو بردن، جنازه‌ش رو آوردن» سر دادند. از ظهر دوشنبه، اعتراض‌هایی هم در چند مدرسه این شهر شکل گرفت و دانش‌آموزان معترض شعار دادند: «این آخرین پیامه، اعدام کنید قیامه»

در ساعاتی از عصر دوشنبه، در مسیرهای منتهی به خانه و محل کار مجیدرضا رهنورد، در محدوده میدان هفت‌تیر مشهد، نیز تجمع‌هایی شکل گرفت. از شکل‌گیری تجمع‌هایی در محله‌های احمدآباد، ملک‌آباد و بلوار هاشمیه مشهد هم گزارش‌هایی منتشر شده است.

در رسانه‌های اجتماعی، ویدیویی از مدرسه‌ای در شیراز دست‌به‌دست می‌شود که در آن، دانش‌آموزان در اعتراض به اعدام و کشتار معترضان و همچنین در همراهی با خیزش سراسری مردم ایران شعارهای «هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه»، «شال ما طناب دار شما» و «آزادی آزادی آزادی» سر می‌دهند.

معترضان در محله معالی‌آباد شیراز نیز شبانه تجمع اعتراضی برگزار کردند و علیه سپاه، بسیج و علی خامنه‎‌ای شعار دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

معترضان در باقرشهر، واقع در استان تهران، ساختمان شورای شهر را به آتش کشیدند. در شیراز هم با کوکتل مولوتوف به یکی از پایگاه‌های بسیج در این شهر حمله شد. خبرهایی هم از حملاتی مشابه به پایگاه امام حسین سپاه در اهواز، دکل‌های مخابراتی جنت‌آباد، پایگاه بسیج رودسر، حوزه علمیه بوشهر، پایگاه بسیج رضوانشهر و دفتر نماینده خامنه‌ای در یاسوج در رسانه‌‎های اجتماعی منتشر شده است.

از جوانرود خبر می‌رسد که ماموستا سیف‌الله حسینی دوشنبه شب بازداشت شده است و معترضان با استفاده از بلندگوهای یک مسجد، از مردم خواسته‌اند شبانه مقابل ساختمان فرمانداری این شهر بروند و اعتراض خود را نشان دهند.

سیف‌الله حسینی، روحانی شناخته‌شده و زندانی سیاسی سابق، یکی از همراهان خیزش سراسری مردم ایران در این شهر است و علیه جمهوری اسلامی انتقاد‌هایی را مطرح کرده است. بی‌خبری از وضعیت او باعث شد تا معترضان جوانرودی شبانه به خیابان‌ بیایند و علیه جمهوری اسلامی شعار دهند. صدها تن از این معترضان تا بامداد سه‌شنبه در خیابان‌ ماندند و اطراف فرمانداری تحصن اعتراضی برگزار کردند. آن‌ها بر در ورودی فرمانداری این شهر، شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و روی دیوارهای اداره اطلاعات، شعار «مرگ بر حکومت بچه‌کش» نوشتند.

شبکه حقوق بشر کردستان حوالی ساعت ۴ صبح به وقت ایران، از آماده‌باش نیروهای سپاه پاسداران در جوانرود خبر داد.

نصب بنرهای اعتراضی و دیوارنویسی نیز در شهرهای مختلف ادامه دارد. روی بنری که در یکی از خیابان‌های تهران نصب شده، کنار عکسی از آرامگاه کوروش کبیر و شعار «زن، زندگی، آزادی» نوشته‌اند: «فرزندان کوروش به پا خاسته‌اند، به خونخواهی خواهران و برادران آزادی‌خواهمان، کمر به قتل تک‌تکتان بستیم».

در مشهد نیز جوانان از شعارنویسی به عنوان روشی برای مبارزه تبلیغاتی علیه جمهوری استفاده می‌کنند؛ از جمله شعار «سکوت یعنی خیانت» که در واکنش به اعدام‌های صورت‌گرفته و همچنین کشتار معترضان در خیابان روی دیوارهای این شهر نوشته شد.