هیچ مانعی در مقابل پروژه لاین نئوم وجود ندارد

ورزشگاه‌های معلق نئوم در پروژه «لاین» گردشگران را تشویق می‌کند تا آینده را دوباره تجسم کنند

مقام‌های ارشد نئوم اعلام کردند که در مسیر تحقق پروژه لاین (The Line) شهر هوشمند ۱۷۰ کیلومتری هیچ مانعی وجود ندارد، زیرا عربستان سعودی تصمیم دارد آن را به واقعیت تبدیل کند. 

پیتر فیتزهاردینگ (Peter Fitzhardinge)، رئیس بازاریابی گردشگری نئوم، در گفت‌وگو با «عرب‌نیوز» در حاشیه نشست بین‌المللی شورای جهانی سفر و گردشگری در ریاض، از پیشرفت پروژه‌های توسعه در نئوم خبر داد و گفت که این پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری در حال تبدیل شدن به واقعیت است. 

فیتزهاردینگ به عرب‌نیوز گفت: «من در نئوم زندگی می‌کنم و هر دقیقه پیشرفت آن را می‌بینم. باید به نئوم بیایید تا آینده زیست‌پذیری در جهان را ببینید.»

او در ادامه افزود: «من در طول پروژه لاین سفر کرده‌ام. فکر نمی‌کنم هیچ مانعی برای تحقق آن وجود داشته باشد، زیر برای به سرانجام رسیدن آن بینش و اراده داریم.»

فیتزهاردینگ به بازی‌های زمستانی آسیایی ۲۰۲۹ که قرار است در تروجینا (Trojena) برگزار شود، اشاره کرد و گفت که نئوم برای اجرای دقیق رویداد، به نوآوری متکی خواهد بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تروجینا مقصد جدید گردشگری کوهستانی و بخشی از طرح بزرگ «نئوم» است که به گفته شاهزاده بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، «از طریق ایجاد مکانی بر اساس اکوتوریسم، گردشگری کوهستانی را برای جهان بازتعریف می‌کند و تلاش ما برای حفاظت از طبیعت و ارتقای کیفیت زندگی مردم را نمایان خواهد کرد».

قرار است در طرح تروجينا، معماری نوآورانه، ابتکاری و منحصربه‌فردی به‌کار گرفته شود تا مناظر کوهستانی منطقه نئوم با اماکن توریستی که در داخل آن ساخته خواهند شد، در هماهنگی کامل باشند.

پیش‌بینی می‌شود که این طرح تا سال ۲۰۳۰ میلادی بتواند علاوه بر ۷۰۰ هزار گردشگر، هفت هزار ساکن دائمی برای زندگی در این منطقه و محله مسکونی اطراف آن جذب کند و در رشد اقتصادی عربستان نقش عمده‌ای داشته باشد.

فیتزهاردینگ درباره تروجینا به عرب‌نیوز گفت: «موضوع ما اینجا مرکز خرید نیست. سخن از کوه‌های بلند زیبا در میان است. تروجینا یک زمین بازی ماجراجویانه عالی برای جهان آینده خواهد بود.»

عرب نیوز در ادامه از قول نظمی النصر، مدیرعامل نئوم، که در اجلاس سخنرانی کرده بود، نوشت که ورزشگاه‌های معلق نئوم، گردشگران را تشویق می‌کند تا آینده را دوباره تجسم کنند. او در سخنرانی خود گفت: «می‌خواهیم مردم ببینند که استادیوم‌های ورزشی در پروژه لاین چگونه و کجا ساخته می‌شوند. استادیوم‌های ورزشی در نئوم، ۳۰۰ متر ارتفاع دارند و در هوا معلق‌اند.»

بیشتر از جهان