کاخ سفید: در سانسورهای توییتر نقشی نداشته‌ایم

کاخ سفید هرگونه دخالت و هرنوع همکاری با توییتر برای سانسور صدای محافظه‌کاران را رد کرد

ایلان ماسک توییتر را در ماه اکتبر به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید- Olivier DOULIERY / AFP

کاخ سفید هرگونه دخالت و هرنوع همکاری با توییتر برای سانسور صدای محافظه‌کاران را رد کرد.

در هفته گذشته ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، جیم بیکر، مامور ارشد اف‌بی‌آی را که در تحقیقات علیه دونالد ترامپ، در ماجرای «روسیه گیت» شرکت داشت و به عنوان وکیل ارشد در این شرکت کار می‌کرد، برکنار کرد.

ماسک که توییتر را در ماه اکتبر به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید، ظاهرا بیکر را به دلیل دخالت در پرونده‌های داخلی شرکت که ماسک قصد داشت به صورت علنی منتشر کند، اخراج کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیکر در سال ۲۰۲۰ در توییتر استخدام شد و براساس اسناد توییتر، به دستور او گزارش نیویورک پست درباره لپ‌تاپ هانتر بایدن چند هفته قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری، در این شبکه اجتماعی سانسور شد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه، ۹ دسامبر، در پاسخ به این سوال که آیا کاخ سفید اخیرا با بیکر در رابطه با هرگونه تلاش برای سانسور صدای محافظه‌کاران در توییتر یا تلاش‌های او در مانع شدن از اقدامات ماسک برای شفاف‌سازی، در ارتباط بوده است، گفت: «شرکت‌های خصوصی خودشان این نوع تصمیم‌ها را می‌گیرند و کاخ  سفید هیچ دخالتی در آنها نداشته است.»

جن ساکی، سخنگوی پیشین کاخ سفید، در یک نشست مطبوعاتی در ژوئیه ۲۰۲۱، گفته بود که دولت بایدن «از ابتدای روی کار آمدن، به طور منظم با مدیران شبکه‌های اجتماعی در تماس است زیرا ما می‌دانیم که اطلاعات نادرست چگونه برای ما چالش ایجاد خواهد کرد.»

بیشتر از جهان