ادامه خیزش سراسری پس از اعدام محسن شکاری؛ دانشجویان دست به اعتراض زدند

دانشجویان از جمله در دانشگاه‌های علامه، تهران، بهشتی و خواجه نصیر دست به اعتراض زدند

اعتراضات دانشجویی در حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران و همچنین در اعتراض به اجرای حکم اعدام محسن شکاری، روز نوزدهم آذر ماه برگزار شد. - Telegram/@senfi_uni_iran

اعتراضات دانشجویی در حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران و همچنین در اعتراض به اجرای حکم اعدام محسن شکاری، روز شنبه نوزدهم آذرماه ادامه پیدا کرد. در ادامه اعتراضات دانشجویی، دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر به‌دلیل بازداشت گسترده دانشجویان این دانشگاه، حضور در کلاس‌ها را تا آزادی هم‌دانشگاهی‌های خود تحریم کرده‌اند.

دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز با آویزان کردن گیسوهای بریده شده خود بر روی یکی از درختان محوطه دانشگاه، در حرکتی نمادین اعتراضشان را به اعدام محسن شکاری نشان دادند. دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران همچنین در اعتراض به بازداشت خشونت‌آمیز و غیرقانونی محمد شباهتی در روز دانشجو، تحصن کردند.

جمعی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی تهران، شنبه ۱۹ آذر، در اعتراض به بازداشت خشونت‌آمیز و غیرقانونی محمد شباهتی در روز ۱۶ آذر، مقابل دفتر ریاست و امور فرهنگی دانشگاه تحصن کردند. به گزارش شوراهای دانشجویان سراسر کشور، دقایقی بعد مجید سلیمانی، ‌معاونت فرهنگی دانشکده، با حضور در میان جمعیت معترض سعی کرد قانون‌شکنی مسئولان دانشگاهی را توجیه کند. این گفت‌وگو در حالی انجام شد که نیروهای حراست، دانشجویان را محاصره کرده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جمعی از دانشجویان دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه نیز از صبح روز شنبه در محوطه این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند. این تجمع بر اساس فراخوان دانشجویان این دانشگاه به علت مرگ مشکوک هم‌دانشگاهی‌شان، شهاب‌الدین هاشمی و شروع اعدام معترضان شکل گرفت. پیش از این اعلام شده بود بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان به علت حمایت از این فراخوان، به مدت یک ماه به دانشگاه ممنوع‌الورود شده‌اند. در تصاویر منتشر شده از این دانشگاه، حراست دانشگاه علامه با دانشجویان معترض برخورد خشونت‌آمیز داشت.

دانشجویان دانشکده زیست دانشگاه بهشتی نیز تحصن کردند و در واکنش به بازداشت و بی‌خبری از وضعیت محمد امامی، دانشجوی ورودی ۹۸ بیوتکنولوژی و دیگر دانشجویان زندانی این دانشگاه، با وجود جو امنیتی و حضور حراست دانشگاه، تجمعی اعتراضی برگزار کردند.

ده‌ها نفر از دانشجویان دانشگاه بهشتی هم اقدام به برگزاری راهپیمایی سکوت در این دانشگاه کردند. این راهپیمایی، از میدان اصلی دانشگاه آغاز شد و به مرور به جمعیت دانشجویان افزوده شد. در این تجمع نیروهای حراست و لباس‌شخصی پشت سر معترضان قرار گرفتند. دانشجویان در مقابل دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی «سرود زن» را همخوانی کردند و به سمت کتابخانه مرکزی به راه افتادند.

دانشجویان این دانشگاه شعارهای «محمد امامی، آزاد باید گردد»، «یه دانشجو کم بشه، اینجا قیامت می‌شه»، «حراست برو بیرون» و «دانشجو داد بزن، حقتو فریاد بزن» سر دادند.