گسترش فراخوان‌های اعتراض به اعدام محسن شکاری: حمله به تظاهرات کرمانشاه، خیزش شبانه رودسر و زاهدان

در ادامه اعتراض‌ها به اعدام محسن شکاری، مردم کرمانشاه در بلوار طاق‌بستان راهپیمایی سکوت برگزار کردند

در ادامه اعتراضات گسترده به اعدام محسن شکاری، مردم شهر کرمانشاه روز و عصر جمعه در بلوار طاق‌بستان راهپیمایی سکوت برگزار کردند که با حمله نیروهای سرکوبگر تعدادی از مردم زخمی و تعدادی نیز بازداشت شدند. تظاهرات در شهرهای رودسر و زاهدان نیز جمعه شب ادامه داشت و گروه‌های متعددی از جمله گروه‌های محلی و استانی نیز با فراخوان‌هایی مردم را به تظاهرات در روز شنبه دعوت کردند.

مردم کرمانشاه عصر روز جمعه به دنبال فراخوان‌های اعتراضی با تجمع در بلوار طاق‌بستان در ادامه خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی اقدام به برگزاری «راهپیمایی سکوت» از طاق‌بستان به سوی سه راه مسکن کردند.

دقایقی پس از آغاز «راهپیمایی سکوت» مردم کرمانشاه، نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی به تجمع مردم معترض حمله کرده و اقدام به شلیک گاز اشک‌آور به سوی مردم کردند.

این نیروها همچنین تعدادی از مردم معترض را با سلاح‌های ساچمه‌زن و سلاح‌های جنگی هدف قرار داده و به شدت زخمی کردند و تعداد دیگری از مردم معترض کرمانشاه را نیز با باتوم و شوکر برقی مورد ضرب و جرح قرار دادند.

در جریان حمله نیروهای سرکوبگر به مردم، این نیروها تعدادی از مردم معترض و از جمله تعدادی از معترضان زخمی را بازداشت کرده و با خودروهای خود به مکان‌های نامعلوم منتقل کردند.

در شهر رودسر استان گیلان، مردم معترض جمعه شب برای دومین شب پیاپی به خیابان آمده و در خیابان‌های مرکزی این شهر با سر دادن شعارهای ضد حکومتی تظاهرات کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مردم معترض در رودسر با سر دادن شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» و «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» تعدادی از خیابان‌های این شهر را با روشن کردن آتش مسدود کردند.

نیروهای سرکوبگر ساعتی پس از آغاز تظاهرات به مردم معترض حمله برده و با شلیک گاز اشک‌آور و سلاح‌های ساچمه‌زن در صدد متفرق کردن و سرکوب مردم برآمدند.

تظاهرات مردم معترض در شهر زاهدان که روز جمعه با حضور هزاران نفر از مردم این شهر با شعارهایی چون «خامنه‌ای حیا کن، مملکتو رها کن»، «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر بسیجی»، «مرگ بر سپاهی» برگزار شد در برخی مناطق این شهر از جمله بازار مشترک و سرجنگل تا ساعت‌های پایانی جمعه شب همچنان ادامه داشت.

مردم معترض در تظاهرات شبانه خود با روشن کردن آتش، به سر دادن شعارهای ضد حکومتی ادامه دادند و گزارش‌ها از زاهدان حاکی است که نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی پس از ناکامی در متفرق کردن تجمع در سرجنگل زاهدان، اقدام به تیراندازی به سوی مردم معترض در این منطقه کردند.

در شهر دره‌شهر استان ایلام نیز جمعه شب ۱۸ آذر ماه، جوانان معترض در اعتراض به اعدام محسن شکاری و پخش اعترافات اجباری معترضان در شبکه‌های صداوسیما، دفتر این سازمان تبلیغات جمهوری اسلامی در صدا و سیمای را در این شهر آتش کشیدند.

ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد که معترضان در کرج نیز جمعه شب نماد درفش کاویانی و بنری حاوی تصاویر شاهزاده رضا پهلوی، محمدرضا شاه پهلوی شاه فقید ایران و رضا شاه را در یکی از خیابان‌های این شهر آویختند.

از سوی دیگر فراخوان‌ها برای تظاهرات اعتراض به اعدام محسن شکاری، معترض ۲۳ ساله، در شامگاه جمعه گسترش یافت.

گروه جوانان محلات تهران با انتشار فراخوانی ضمن تاکید بر اینکه «رژیم کودک‌کش در همه جا کمر به قتل‌مان بسته است، افزود: «در خانه از فقر و فلاکت، در پارک با گشت ارشاد، در خیابان با نیروی سرکوب و در زندان، اینگونه یارانمان را به دار می‌آویزند.»

در این فراخوان، گروه جوانان محلات تهران با تاکید بر اینکه «گفته بودیم اعدام کنید، قیام» است، افزود: به دنبال اعدام محسن شکاری « روز شنبه،  روز خون‌خواهی و انتقام است.»

گروه جوانان محلات در ادامه از مردم تهران خواست «به خون‌خواهی جانباخته راه آزادی میهن محسن شکاری و ممانعت از اعدام معترضان بازداشت شده، روز شنبه ۱۹ آذر ساعت ۱۵ در گروه‌های چند نفره «از میدان توحید تا فلکه دوم صادقیه» راهپیمایی اعتراضی برگزار کنند.

در فراخوان گروه جوانان محلات کرج نیز از مردم این شهر خواسته شده تا از ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۹ آذر در اعتراض به اعدام محسن شکاری اقدام به تحریم خرید و  تحریم تراکنش بانکی: کنند و برای خونخواهی محسن شکاری، به اعتراضات خیابانی اقدام کنند.

در شهر مشهد نیز گروه جوانان محلات این شهر با انتشار فراخوانی از مردم مشهد خواست که اعتراض به اعدام محسن شکاری روز شنبه ساعت ۱۸ شنبه در بلوار احمدآباد تجمع کنند.

گروه جوانان محلات مشهد این فراخوان خطاب به سران جمهوری اسلامی تاکید کرد: «جان عزیزانمان را در خیابان گرفتید بس نبود؟! ما فدائیان ایران هستیم نمی‌ترسیم، ولی دیگر مدارا نخواهیم کرد.»

فراخوان‌های مشابهی نیز از سوی گروه‌های محلی و تشکل‌های شهری و استانی معترضان برای برگزاری تجمع و تظاهرات ضد حکومتی در روز شنبه و به منظور اعتراض به اعدام محسن شکاری، معترض ۲۳ ساله، و جلوگیری از اعدام دیگر معترضان زندانی منتشر شده است. 

جوانان محلات همدان از مردم این شهر خواستند که روز شنبه ۱۹ آذر، همراه با جوانان و آزادی‌خواهان ایران به خیابان آمده و خشم خود را از اعدام محسن شکاری در هر محله نشان دهند.

جمعی از جوانان معترض در بابل نیز از مردم دعوت کردند برای اعتراض به اجرای حکم اعدام علیه معترضان و در همراهی با خیزش انقلابی مردم ایران بعداز ظهر روز شنبه در میدان شیر خورشید بابل تجمع اعتراضی برگزار خواهند کرد. در این فراخوان از مردم این شهر خواسته شده است که در مسیرهای حمزه کلا به سمت باغ فردوس، باغ فردوس به سمت میدان شیرخورشید و کشوری به سمت شیرخورشید راهپیمایی سکوت برگزار کرده و نهایتا در میدان شیرخورشید به تجمع اعتراضی نهایی بپیوندند.

در فراخوان‌هایی دیگر که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، از مردم شهرهای رشت، آمل، سردشت، سمنان، اردبیل، ارومیه، ورامین، زاهدان، دهلران، مشهد، تبریز، کرمانشاه، پاوه، ایلام، بانه، سنندج، مهاباد، سقز، دیواندره، نوشهر، بوکان، مرودشت، همدان، ساوه و قائمشهر خواسته شده است که عصر روز شنبه نوزدهم آذر با اعتراضات مردم این شهر همراه شوند.

پیش از این نیز دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی برای روزهای شنبه ۱۹ و یکشنبه ۲۰ آذرماه در پی مرگ مشکوک شهاب هاشمی دانشجوی این دانشگاه و در اعتراض به صدور و اجرای احکام اعدام، فراخوان تجمع اعتراضی صادر کرده بود. در پی صدور این فراخوان مسئولین دانشگاه با ارسال پیامکی به دست کم صد نفر از دانشجویان اعلام کردند که از تاریخ ۱۹ آبان به مدت یک‌ماه به دانشگاه ممنوع‌الورود خواهند بود و برای این دانشجویان پرونده انظباطی تشکیل دادند.

روز پنجشنبه کانال شوراهای صنفی دانشجویان اعلام کرد شهاب‌الدین هاشمی، دانشجوی ساکن خوابگاه شهید همت دانشگاه علامه طباطبایی و دانشجوی رشته حقوق، درحالی دیده شد که خود را به دار آویخته بود. این در صورتی است که چندین روز خبری از این دانشجو نبوده و دوستان او نیز نتوانسته بودند هیچگونه ارتباطی با او داشته باشند. گفته می‌شود شهاب‌الدین هاشمی به‌دلیل حضور در ترم هشت، لغو اسکان خوابگاه شده بود و شب‌ها در نمازخانه خوابگاه اقامت می‌کرد.‌