«باغ‌های معلق»، بهترین فیلم جشنواره دریای سرخ

احمد یاسین الدراجی جایزه یُسر طلایی بهترین فیلم بلند را که برترین جایزه مسابقه اصلی جشنواره فیلم دریای سرخ است، به خانه برد

به گزارش ورایتی، هیئت‌داوران به سرپرستی الیور استون، کارگردان پرسابقه سینما، این فیلم که جایزه یسر نقره‌ای بهترین دستاورد سینمایی را هم برای دورید منجم به ارمغان آورد، برگزیده است. استون در مراسم حضور نداشت، اما در یک پیام ویدیویی از جشنواره برای این فرصت تشکر کرد و فیلم‌های حاضر در رقابت را آگاهی‌بخش نامید.

از دیگر برندگان می‌توان به یسر نقره‌ای بهترین بازیگر مرد برای آدم بسا در فیلم «Harka»، یسر نقره‌ای بهترین بازیگر زن برای آدیلا بندیمراد در «The Last Queen» و یسر نقره‌ای بهترین فیلمنامه برای رضا جمالی برای «The Childless Village» اشاره کرد.

جمانا الراشد، مدیرعامل «گروه تحقیق و بازاریابی سعودی» (SRMG) و رئیس هیئت‌امنای بنیاد دریای سرخ در مراسم اهدای جوایز این جشنواره گفت که جشنواره فیلم دریای سرخ با «ماموریت ایجاد یک جامعه خلاق جهانی» برگزار شده است. او همچنین بر یافتن استعدادهای جوان، تشویق و قدردانی از آن‌ها تاکید کرد. رئیس بنیاد فیلم دریای سرخ، گفت: «کار ما در واقع به پایان نمی‌رسد، ما تازه شروع می‌کنیم. طی هشت روز گذشته ما پذیرای ۴۰۰۰ مهمان و ۷۴ سخنران بودیم. از طریق این گفت‌وگوها و بحث‌ها، ما یک دیدگاه مشترک پیدا کردیم. خانم‌ها و آقایان، این تازه شروع است. کارهای بیشتری در پیش داریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جکی چان، بازیگر برنده جایزه اسکار که به همراه یسرا، خواننده و بازیگر مصری، شاهرخ خان، اسطوره سینمای هند و گای ریچی، کارگردان بریتانیایی، جایزه افتخاری یسر طلایی را به پاس حضور و زحماتشان در صنعت سینما دریافت کردند، گفت: «کلی دوستان خوب و جدید! امسال شصتمین سال حضور من در تجارت فیلم است و می‌خواهم این جایزه را با همه طرفدارانم به اشتراک بگذارم.».

همچنین آنتونیو باندراس، بازیگر، نائومی کمبل، سوپر مدل و دی جی خالد نیز در این مراسم حضور داشتند. میهمانان جشن پایانی پس از اهدای جوایز شاهد اجرای نانسی عجرم، خواننده لبنانی بودند.

محمد الترکی، تهیه‌کننده عربستانی و مدیرعامل جشنواره، با تبریک به همه برندگان، گفت: «در هفته گذشته گرد هم آمدیم تا به صنعت فیلم و استعدادهای باورنکردنی که هم در منطقه و هم در سطح بین‌المللی داریم، احترام بگذاریم. دومین دوره جشنواره با استقبال نمایندگانی از سراسر جهان و میزبانی از آن‌ها در این شهر فوق‌العاده، موفقیت بزرگی بوده است و ما خوشحالیم که جشنواره را با حمایت از آثار فیلمسازان نوظهور و آن‌هایی که پیش از این شکوفا شده‌اند از عربستان سعودی و جهان عرب، آسیا و آفریقا به پایان می‌رسانیم.»

بیشتر از فیلم