گاردین: سرکوبگران عمدا اندام جنسی زنان معترض را هدف قرار داده‌اند

نمونه‌هایی وجود دارد که نیروهای امنیتی از فاصله نزدیک به‌عمد از جلو به اندام جنسی زنان معترض شلیک کرده‌اند

یافته‌های روزنامه گاردین نشان می‌دهد نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی در برخورد با معترضان زن، به‌طور عمدی صورت، چشم‌، پستان‌‌ و اندام‌ جنسی زنان را هدف قرار داده‌اند.

گزارش تحقیقی روزنامه گاردین بر پایه جمع‌آوری و راستی‌آزمانی اطلاعات ۱۰ تن از پزشکان و پرستاران در نقاط مختلف کشور و بر اساس بررسی پرونده پزشکی صدها تن از آسیب‌دیدگان و قربانیان در سرکوب‌‌های خیابانی تنظیم شده است.

روزنامه گاردین، در ابتدای گزارشی که روز پنجشنبه هشتم دسامبر ( ۱۷ آذر) منتشر شد به‌نقل از منابع بیمارستانی و گروهی از کادرهای درمان در ایران نوشت: یک تفاوت معنادار میان زنان و مردانی که هدف گلوله‌های ساچمه‌ای نیروهای انتظامی-امنیتی جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند وجود دارد.

بر اساس اطلاعاتی که در اختیار روزنامه گاردین قرار گرفته است عمده قربانیان مرد از پشت هدف قرار گرفته‌اند و پاها، کمر و باسن آن‌ها مجروح شده است. در حالی که نمونه‌هایی وجود دارد که نیروهای امنیتی از فاصله نزدیک به‌عمد از جلو به اندام جنسی زنان معترض شلیک کرده‌اند.

در همین ارتباط، یک پزشک در اصفهان، بدون ذکر نام، به روزنامه گاردین گفت: او یک زن جوان را معاینه کرده است که دو گلوله ساچمه‌ای به اندام جنسی و ۱۰ گلوله دیگر به قسمت‌های داخلی ران او شلیک شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گاردین در بخش دیگری از گزارش خود، به‌نقل از گفته‌های یک پزشک در کرج نوشت: ماموران سرکوبگر حکومت ایران، عامدانه به اندام‌های جنسی یا چهره زنان معترض شلیک می‌کنند.

به‌گفته این پزشک در کرج، آن‌ها با این اقدام خود می‌خواهند به عقده‌های حقارت و جنسی‌شان پاسخ دهند.

یک پزشک دیگر در استان مازندران به گاردین گفته است: در بسیاری از مواقع، زنانی که در خیابان‌ها مجروح شده‌اند، با توجه به نوع جراحت، خجالت می‌کشند به مراکز درمانی مراجعه کنند و سعی می‌کنند در خانه مداوا شوند. موضوعی که می‌تواند برای آن‌ها بسیار خطرناک باشد.

شلیک عامدانه به چشمان معترضان

روزنامه گاردین در بخش دیگری از گزارش روز پنجشنبه خود مشخصا به مواردی اشاره کرده است که نیروهای سرکوب حکومت جمهوری اسلامی، عامدانه به چشم‌های معترضان شلیک کرده‌اند.

گاردین اشاره می‌کند مدارک پزشکی معترضانی را دیده است که ماموران انتظامی-امنیتی حکومت ایران، از فاصله‌ای نزدیک چشمان آن‌ها را هدف قرار داده‌اند.

یک تیم چشم‌پزشکی در بریتانیا، این داده‌های پزشکی را بررسی و تایید کرده است.

گاردین به‌نقل از یک چشم‌پزشک در ایران نوشت چهار معترض را معاینه کرده است که در اثر شلیک نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی، تمام یا بخشی از بینایی خود را از دست داده‌اند. مدارک پزشکی یکی از این افراد نشان می‌دهد ۱۸ گلوله ساچمه‌ای به سر و صورت یک معترض ۲۰ ساله شلیک شده است.

یک چشم‌پزشک دیگر به روزنامه گاردین گفته است: شمار معترضانی که از ناحیه چشم آسیب‌دیده‌اند بسیار زیاد است.

بر اساس داده‌های این چشم‌پزشک در ایران، تاکنون دست‌کم هزار معترض، تمام یا بخشی از بینایی خود را در اثر شلیک نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی از دست داده‌اند.