جوهانسون: در نوجوانی در فیلم‌ها بیش از اندازه جنسی‌ جلوه‌ام می‌دادند

«به من فقط نقش‌ زن‌هایی که از نظر جنسی بیش از اندازه فعال هستند، داده می‌شد»

اسکارلت جوهانسون در بیست و ششمین مراسم سالانه مجله «اِل» با عنوان «تجلیل از زنان در هالیوود» در بورلی هیلز لس آنجلس، ۱۴ اکتبر ۲۰۱۹- VALERIE MACON / AFP

اسکارلت جوهانسون گفته است به‌زعم وی، در در نوجوانی در هالیوود «بیش از اندازه جنسی» جلوه داد شده بود.

ستاره فیلم «انتقام‌جویان» در صحبت با «هالیوود ریپورتر» از این صحبت کرد که چگونه تصاویر وی «توسط مشتی مرد» طراحی شده و در راستای جلوه دادن او به‌عنوان حوری حاضر در صحنه بود.

در میزگردی با حضور جنیفر لوپز، لوپیتا نیانگو، لارا درن، آکوافینا، و رنی زلوگر، وی توضیح داد چقدر از این ماجرا «به ستوه آمده» بود که در سراسر دهه بیست زندگی‌اش از او فقط به‌عنوان بانوی دلفریب در فیلم‌ها استفاده می‌شد.

اسکارلت جوهانسون در ضیافت «هالیوود اواردز» در بورلی هیلز لس آنجلس، اکتبر ۲۰۰۳- Kevin Winter / Getty Images North America / AFP

او گفت: «وقتی در اوایل دهه بیستم زندگی و اواخر دوران نوجوانی بازیگری را شروع کردم احساس کردم به من فقط نقش‌ زن‌هایی که از نظر جنسی بیش از اندازه فعال هستند، داده می‌شود که انگار آن زمان در نظر همه مساله‌‌ای بی‌مورد بود.»

او افزود: «دوره و زمانه متفاوتی بود، گرچه این قرار بود داستان و روایت من باشد ولی احتمالا توسط مشتی مرد مشغول در صنعت، طراحی و ساخته شده بود. وضعیت اکنون به شدت تغییر کرده است، فرصت‌های بی‌شمار زیبایی برای زنان در هر سنی وجود دارد تا به ایفای نقش شخصیت‌های مختلف مردم گوناگون بپردازند.»

اسکارلت جوهانسون در فرش قرمز «دختری با گوشواره مروارید»، سپتامبر ۲۰۰۳- Donald Weber / Getty Images North America / AFP

خانم نیانگو نیز نظر خویش درباره نقش‌های حاضر در هالیوود را به اشتراک گذاشت و گفت چقدر آرزو دارد این جریان یک مد زودگذر و موقت نباشد.

او گفت: «خیلی قدردان این هستم که در زمانی مناسب به این صنعت پیوستم چرا که از ثمره تلاش بانوان دیگر پیش از خویش بهره‌‌مند شده‌ام، زنان سیاه‌پوست دیگری که با تجارب بسیار سخت‌تری از من دست و پنجه نرم‌ کرده‌اند.»

وی ادامه داد: «ما اکنون در دورانی زندگی می‌کنیم که همه در تلاشند تا انسان‌های مختلفی را در کار خود دخیل کنند. چیزی که من واقعا می‌خواهم این است که این جریان یک واقعه زودگذر و موقت نباشد. اکنون این نگرش خیلی مد شده است و خوب است که زنان و گروه‌های کمتر نمایندگی شده را در فیلم‌ها نشان داد ولی وقتی این صنعت به بلوغ می‌رسد که چنین مساله‌ای به امری عادی و استاندارد تبدیل شود.

تازه‌ترین نقش‌آفرینی خانم جوهانسون در نقشی مقابل آدام درایور در فیلم «داستان ازدواج» به کارگردانی نواح بامباک است.

© The Independent

بیشتر از زندگی