کارگردان «بلوند» در جشنواره فیلم دریای سرخ: «از خشم منتقدان خوشحالم» 

اندرو دومینیک پیش‌تر هشدار داده بود که فیلم «همه را آزار خواهد داد»

کارگردان «بلوند» در یک نشست فرهنگی در عربستان سعودی به موج  انتقادات شدیدی که  به سوی آخرین فیلم او روانه شده بود، پاسخ داد.

اندرو دومینیک، کارگردان «بلوند»، درباره واکنش تماشاگران آمریکایی به برداشت داستانی از زندگی مریلین مونرو، که به گفته بسیاری، در آن از آسیب‌های روحی او سوءاستفاده کرده است، گفت که «آن‌ها از فیلم متنفر بودند!»

او  همچنین گفت که از واکنش شدید به تصویری که فیلمش از مریلین مونرو، اسطوره سینما، ارائه داده است، لذت می‌برد.

این فیلمساز ۵۵ ساله استرالیایی روز یکشنبه، ۴ دسامبر (۱۳ آذر)، هنگام حضور در «جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ» در عربستان سعودی، گفت «واقعا خوشحال است» که تصویر ساختگی و تخیلی او از زندگی مرلین مونرو پس از نمایش در نتفلیکس در ماه سپتامبر، «خشم بسیاری از مردم» را برانگیخته است.

او علت این واکنش‌ها را «مخاطبان آمریکایی» دانست، و اظهار داشت: «از فیلم متنفر بودند! اکنون ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که مهم است زنان را توانمند معرفی کنیم و آن‌ها می‌خواهند مرلین مونرو را به مثابه یک زن توانمند، از نو بازآفرینی کنند. این چیزی است که می‌خواهند ببینند. و اگر این را به آن‌ها نشان ندهید، ناراحتشان می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «این به نوعی عجیب است، زیرا او مرده است. این فیلم به هر شکلی، تفاوتی [در واقعیت]ایجاد نمی‌کند. منظور واقعی آن‌ها این است که فیلم به خاطره‌ آنان از او صدمه زده است، به تصویری که آن‌ها از او داشتند، که خب منصفانه است. اما این کل ایده فیلم است. فیلم سعی می‌کند شمایل زندگی او را بگیرد و در خدمت چیزی قرار دهد، تلاش می‌کند چیزهایی را که مردم با آن‌ها آشنایند، بگیرد و معنای آن را زیر و رو کند. اما این آن چیزی نیست که آن‌ها می‌خواهند ببینند.»

در این فیلم که بر اساس رمان «بلوند» اثر جویس کارول اوتس ساخته شده است، آنا د آرماس در نقش مریلین مونرو مقاطعی از زندگی این هنرپیشه محبوب، از جمله به شهرت رسیدن و برخی از غم‌انگیزترین لحظات زندگی‌اش‌، و مرگ او در اثر مصرف بیش از حد «باربیتورات» در سال ۱۹۶۲، را تصویر می‌کند.

این فیلم که به دلیل در بر داشتن «برخی از محتواهای جنسی» در چارچوب NC-17 رتبه‌بندی شده است، با انتقادهایی مبنی بر «سوء‌استفاده و بهره‌برداری از ضربه‌های روحی مونرو با صحنه‌هایی خیالی»، مانند یک صحنه سقط‌جنین که در آن، نوزاد متولدنشده مریلین به او التماس می‌کند که بارداری‌اش را خاتمه ندهد، نقد و بررسی و انتقاد شد.

دومینیک، که پیش‌تر هشدار داده بود که فیلم «همه را آزار خواهد داد»، در جشنواره فیلم «دریای سرخ» خاطرنشان کرد که «ده‌ها میلیون نفر» فیلم را در نتفلیکس تماشا کردند، و علت واکنش‌های انتقادآمیز را «محافظه‌کارانه‌تر شدن» فیلم‌های آمریکایی دانست.

او در پایان گفت: «اما من نمی‌خواهم [چیزی مشابه]داستان‌های شیرین قبل از خواب [برای کودکان]بسازم.»

بیشتر از فیلم