دفاع تمام‌‌قد رئیس سابق اطلاعات سپاه از محمدباقر قالیباف و سیسمونی‌گیت

«یک مساله فردی برای رئیس مجلس اتفاق افتاده است. این کار نه به صلاحیت لطمه می‌زند و نه فساد است»

حسین طائب: «خانواده قالیباف به ترکیه رفته‌اند و برگشتند. نه از هواپیمای اختصاصی استفاده کردند نه از امکانات سفارتخانه» ـ عکس از ایرنا

حسین طائب رییس سابق سازمان اطلاعات سپاه با حضور در دانشگاه زنجان در خصوص مسائل اخیر کشور به خصوص خیزش مردمی و حواشی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صحبت کرد. 

طائب در این جلسه با دفاع از محمدباقر قالیباف رییس مجلس به ماجرایی که به «سیسمونی گیت» معروف شد، اشاره کرده و مدعی شد: «یک مساله فردی برای رئیس مجلس اتفاق افتاده است. این کار نه به صلاحیت لطمه می‌زند و نه فساد است» 

طائب سفر خانواده قالیباف را امری معمول دانسته و گفته است: «خانواده قالیباف به ترکیه رفته‌اند و برگشتند. نه از هواپیمای اختصاصی استفاده کردند نه از امکانات سفارتخانه. داماد رئیس مجلس از یک خانواده برخوردار است. آیا فساد در این موضوع اتفاق افتاده است؟» ممم

طائب در حالی به این مسائل اشاره کرده است که در زمان افشاء سفر خانواده قالیباف به ترکیه گفته شد فعالان فضای مجازی نزدیک به رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه در انتشار تصاویر و جزئیات این سفر نقش داشته‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رییس سابق سازمان اطلاعات سپاه که در هفته‌های اخیر حضور فعالی در رسانه‌ها دارد همچنین در این نشست با اشاره به خبر اختلاس نود و دو هزار میلیاردی فولاد گفت که این خبر از بزرگترین دروغ‌های سیاسی بوده است. 

طائب همچنین با تکیه بر سناریو آمریکاستیزی مدعی شد اطلاعاتی دارد که بر اساس آن آمریکا یا تا سال ۲۰۲۵ یا فرو می‌پاشد و یا می‌تواند «کدخدای دهکده جهانی» شود. 

این مقام سابق امنیتی جمهوری اسلامی همچنین در مورد خیزسش مردمی نیز تصریح کرد: «ماجرای مهسا امینی از نظر عاطفی و ویژگی‌های قومی و مذهبی همه چیز را داشت. ایجاد شبهه، کشته‌سازی و سوال جدید سناریوی دشمن در ماجرای اخیر بود.» 
او در صحبت خود وقایع اخیر را بخشی از پازل دشمنان انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به نظام دانست که از پیش طراحی شده است. 

طائب در این جلسه آمریکا را مقصر به سرانجام نرسیدن برجام دانسته و تاکید کرد آمریکا بنا داشت مسائل حقوق بشری و پهبادی را به توافق برجام اضافه کند. 

حضور فعال حسین طائب در جلسات مختلف و سخنرانی برای گروه‌های نزدیک به نظام از این جهت قابل اهمیت است که پس از برکناری وی از سازمان اطلاعات سپاه که گفته شد این موضوع با پیگیری سران سه قوه انجام شده و شایعاتی مبنی بر حذف این چهره مرموز اطلاعاتی از صحنه سیاسی حکومت شنیده می‌شد. 

به نظر می‌آید رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه این روزها تلاش جدی را برای بازگشت به صحنه سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی آغاز کرده است.