شاهزاده محمد بن سلمان جزئیات پروژه جزیره لوکس «سنداله» را اعلام کرد

سنداله اولین جزیره لوکس پروژه نئوم و مقصدی لوکس در راستای توسعه اقتصاد گردشگری عربستان سعودی خواهد بود

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، روز دوشنبه پنجم دسامبر، در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA) آن را منتشر کرد، از توسعه جزیره سنداله، مقصد جدید گردشگری نئوم، در راستای رشد گردشگری عربستان سعودی خبر داد.

سنداله، یکی از مجموعه جزایر نئوم به مساحت ۸۴۰ هزار مترمربع، اولین جزیره لوکسی است که در نئوم توسعه پیدا خواهد کرد. ولیعهد عربستان سعودی در بیانیه خود، این پروژه را چنین توصیف کرد: «لحظه مهم دیگری برای نئوم و گام بلندی در تحقق جاه‌طلبی گردشگری پادشاهی تحت چشم‌انداز ۲۰۳۰.»

سنداله اولین جزیره لوکس پروژه نئوم است که با استفاده از امکانات طبیعی مثل زیباترین ذخایر مرجانی جهان و امکانات گردشگری و تفریحی از جمله یک زمین گلف در مقیاس جهانی، اسکله تفریحی با ۸۶ جایگاه برای پهلو گرفتن کشتی‌های لوکس و گزینه‌های اقامتی متنوع از جمله ۴۱۳ اتاق هتل فوق‌العاده و ۳۳۳ واحد آپارتمان سطح بالا، دروازه‌ای دیدنی به دریای سرخ و مقصدی هیجان‌انگیز و جذاب برای گردشگران منطقه خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود این جزیره از اوایل سال ۲۰۲۴ پذیرای بازدیدکنندگان باشد و در بخش‌های گردشگری، خدمات مهمان‌نوازی و اوقات فراغت، سه هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ولیعهد عربستان سعودی در این بیانیه به «یک باشگاه ساحلی لوکس، باشگاه قایقرانی مجلل و ۳۸ غذای منحصربه‌فرد برای تجربه‌ای بی‌نظیر در یک مقصد گردشگری برتر» اشاره کرد. او در ادامه افزود: «اینجا مقصدی است که مسافران می‌توانند زیبایی واقعی نئوم و عربستان سعودی را رو و زیر آب تجربه و سنداله را به مقصد آینده سفرهای لوکس تبدیل کنند.»

برنامه شهر نئوم که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، گل سرسبد برنامه‌های شاهزاده محمد بن سلمان برای بازنگری در اقتصاد بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان است. برنامه‌های او برای تبدیل یک منطقه دورافتاده در شمال غربی ساحل دریای سرخ به یک مرکز فناوری آینده‌نگر که عناصر اصلی «چشم‌انداز ۲۰۳۰» را شکل می‌دهد تا هم از وابستگی عربستان سعودی به صادرات نفت خام کم شود و هم محدودیت‌های اجتماعی را کاهش و سرمایه‌گذاری را افزایش دهد.

به گفته سازندگان، این شهر قرار نیست فقط یک محل زندگی برای انسان‌ها باشد، بلکه می‌خواهند سکونتگاهی ایجاد کنند که برای یک زندگی آسوده مناسب باشد؛ مثلا با امکان «هوای دیجیتال» هرکجا که باشید، نگران اتصال به اینترنت نخواهید بود. در هر قسمت از این شهر، خواه ساکن دائمی آن باشید یا خیر، اینترنت خواهید داشت.

نئوم بخشی از چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی است؛ طرحی بلندپروازانه برای ایجاد تحول در جامعه عربستان سعودی، کاهش وابستگی این کشور به درآمدهای نفتی و تبدیل این کشور به کانون فناوری.

بیشتر از سفر