رولا خلف:‌ اولین سردبیر زن روزنامه فایننشال تایمز

«صداقت، عزم و اراده و قدرتش را در قضاوت درست به ما ثابت کرده»

خانم خلف از سال ۲۰۱۶ معاون سردبیر این روزنامه بوده و گفته رسیدن به چنین سمت بالایی باعث «افتخار» اوست. Facebook/UN University

روزنامه فایننشنال تایمز اعلام کرد برای اولین بار از زمان تأسیس‌اش در سال ۱۸۸۴ زنی را به سمت سردبیری منصوب کرده است.

قرار است لیونل باربر پس از ۱۴ سال سردبیری این روزنامه سمت خود را به قائم مقامش رولا خلف  تحویل دهد.

آقای باربر در مجموع ۳۴ سال است که با تایمز مالی همکاری می‌کند و از سال ۲۰۰۵ سردبیر این روزنامه بوده است. او قرار است با آغاز سال نو از این سمت کنار برود و در پیامی توییتری نوشته «بسیار مایه خوشحالی من بوده که بهترین شغل را در عرصه روزنامه‌‌نگاری داشته‌ام و افتخاری بود که نصیب کم‌تر کسی می‌شود.»

راهبرد او این بود که پیدا کردن مشترکین دیجیتالی برای روزنامه بود  و خود بر روند این کار نظارت داشت. بنا بر گزارش این روزنامه تعداد مشترکین دیجیتالی به یک میلیون نفر رسیده است.

این روزنامه‌نگار کارکشته از سال ۱۹۸۵ تا کنون پیوسته سمت‌های مختلفی در فایننشال تایمز داشته از جمله خبرنگار واشنگتن و رئیس دفتر بروکسل این روزنامه بوده است.

خانم خلف از سال ۲۰۱۶ معاون سردبیر این روزنامه بوده و گفته رسیدن به چنین سمت بالایی باعث «افتخار» اوست. او اولین سردبیر زن در فایننشنال تایمز خواهد بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فایننشال تایمز گفته او ۲۴ سال است که در این روزنامه مشغول کار است و از جمله در جریان بهار عربی مدیریت امور خبرنگاران خارجی این روزنامه را به عهده داشته است. او ابتدا به عنوان خبرنگار حوزه آفریقا در این روزنامه مشغول کار شد.

خانم خلف در بیانیه‌ای گفته: «امیدوارم بتوانیم خشتی بر بنای سترگی که لیونل باربر ساخته بیافزایم و قدردان آنچه در طول این سال‌ها از او آموختم هستم.»

مالکان فایننشال تایمز هم از تجربه و صداقت کاری خانم خلف تجلیل کرده‌اند.

تسونه‌ئو کیتا رئیس شرکت نیکی در بیانیه این شرکت گفته «رولا در طول ۲۴ سال همکاری با تایمز مالی و از جمله در سمت معاون سردبیر صداقت، عزم و اراده و قدرت قضاوت درستش را به اثبات رسانده. امیدواریم شاهد همکاری نزدیک ایشان برای ایجاد یکپارچگی جهانیِ هرچه بیشتر در این رسانه باشیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان