مورخ روس تن معشوقه‌اش را «اره» کرد

اولگ سوکولوف بعد از قتل معشوق خود سر، دستان، و پاهای او را با «اره» بریده است

اولگ سوکولوف متخصص تاریخ قرن نوردهم اروپا در لباسی که او را به ناپلئون شبیه کرده است. -DENIS SINYAKOV / AFP

یک استاد دانشگاه روس درحال مستی و با دستان بریده شده زنی در کوله پشتی‌اش در یک رودخانه دستگیر شد و به قتل معشوقه خود اعتراف کرد.

به گزارش رسانه‌های محلی، «اولگ سوکولوف» روز شنبه در حالی که مست بود وقتی می‌خواست از دست اندام مقتول خلاص شود به داخل رودخانه «مویکا» در شهر «سنت پترزبورگ» افتاد.

پس از آن پلیس به تفحص از خانه این مرد ۶۳ ساله پرداخت و از قرار معلوم بدن بی‌سر «آناستازیا یشچنکو»، معشوقه ۲۴ ساله و دانشجوی سابق وی را یافت. این زوج چند تالیف مشترک نیز با هم داشته‌اند. 

 

«الکساندر پوچویف» وکیل این استاد تاریخ، به خبرگزاری فرانسه گفته که «موکلش به عذاب وجدان خویش اقرار کرده و از کاری که انجام داده پشیمان است». «اولگ سوکولوف» متخصص تاریخ دوران ناپلئون در دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ است که بالاترین مدال افتخار کشور فرانسه را نیز دریافت کرده است. 

بنا به گزارش‌ها این استاد تاریخ به پلیس گفته‌ «خانم یشچنکو» را طی یک بحث و جدل به قتل رسانده و بعد سر، دستان، و پاهای او را با اره بریده است.

این استاد دانشگاه که معمولا لباس رهبر نظامی انقلاب فرانسه [ناپلئون] را به تن می‌کرده، ظاهرا برنامه داشته تا بعد از خلاص شدن از دست جسد مقتول، در حالی که لباس ناپلئون را به تن دارد در ملا عام خودکشی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم یشچنکو دانشجوی تاریخ فرانسه بود و او نیز به پوشیدن لباس‌های آن دوران علاقه داشت.

موسسه علوم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فرانسه که آقای سوکولوف عضو آن بود، گفته این استاد تاریخ را از منصب خود در کمیته علمی این موسسه برکنار کرده است.

این موسسه طی بیانیه‌ای گفت: «ما با وحشت از این جرم بی‌رحمانه که اولگ سوکولوف مرتکب شده است، با خبر شدیم. هرگز تصورش را هم نمی‌کردیم که وی قادر به انجام چنین عمل نفرت‌انگیزی باشد». 

این بیانیه ادامه داد: «ما وی را به سرعت برکنار کردیم … و با عرض تسلیت به خانواده مقتول، خود را در غم ایشان شریک می‌دانیم».

آقای سوکولوف در بازداشت به سر برده و پلیس مشغول بازجویی از ایشان است.

© The Independent

بیشتر از جهان