ملکه‌های بریتانیا، اردن و بلژیک خواستار اتحاد جهانی علیه خشونت خانگی شدند

از هر سه زن در سراسر جهان یک نفر در طول زندگی خود خشونت خانگی را تحمل می‌کند

سوفی، کنتس وسکس، ملکه رانیای اردن، ملکه ماتیلده بلژیک و شاهزاده خانم ماری ولیعهد دانمارک، به‌اضافه بانوی اول اوکراین، اولنا زلنسکی در این نشست حضور داشتند- Royal family 

ملکه بریتانیا در مراسمی ویژه در کاخ باکینگهام میزبان زنان عضو خانواده‌های سلطنتی از سراسر جهان شد تا درباره وضعیت خشونت علیه زنان گفتگو کنند.

کامیلا روز سه‌شنبه ۲۹ نوامبر، در کاخ باکینگهام به‌منظور افزایش آگاهی در مورد خشونت علیه زنان و دختران در طول کمپین سالانه ۱۶ روزه سازمان ملل متحد علیه خشونت مبتنی بر جنسیت پذیرای زنان عضو خانواده‌های سلطنتی از سراسر جهان بود.

ملکه کامیلا مدت‌هاست که حمایت از قربانیان تجاوز جنسی، خشونت خانگی و سوءاستفاده جنسی را اولویت اصلی کار عمومی خود قرار داده و در اولین بازدید انفرادی‌اش پس از ملکه شدن از یک واحد بیمارستانی که به موارد خشونت خانگی اختصاص داده شده بود دیدن کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کامیلا با چهار زن دیگر از خانواده‌های سلطنتی در این مراسم پذیرایی همراه شد؛ سوفی، کنتس وسکس، ملکه رانیای اردن، ملکه ماتیلده بلژیک و شاهزاده خانم ماری ولیعهد دانمارک، به‌اضافه بانوی اول اوکراین، اولنا زلنسکی. این گروه در این رویداد ۳۰۰ نفری که از بازماندگان و اعضای خانواده‌شان، افراد مشهور، سیاستمداران و موسسات خیریه که برای تغییر کمپین می‌کردند تشکیل شده بود، شرکت کردند.

ملکه کامیلا در کارزار ۱۶ روزه سازمان ملل متحد که از ۲۵ نوامبر، روز جهانی منع خشونت علیه زنان تا ۱۰ دسامبر، روز حقوق بشر ادامه دارد، سخنرانی کرد تا خواهان کاهش جنایات خشونت خانگی که انتظار می‌رود در آن زمان رخ دهد، شود.

ملکه کامیلا گفت: «در سرتاسر جهان افراد و سازمان‌ها گرد هم می‌آیند تا خواهان پیشگیری و از بین بردن خشونت علیه زنان و دختران شوند. چرا؟ زیرا در طول مدت زمان ۱۶ روز در سراسر جهان بیش از ۲۰۰۰ زن توسط شریک زندگی یا یکی از اعضای خانواده‌شان کشته خواهند شد. چون تنها در انگلیس و ولز پلیس گزارش خواهد داد که بیش از ۳۰۰۰ زن مورد تجاوز جنسی قرارگرفته‌اند.

و به این دلیل که از هر سه زن در سراسر جهان یک نفر در طول زندگی خود خشونت خانگی را تحمل می‌کند. پشت هر یک از این آمارها، داستان‌های فردی از رنج و دل‌شکستگی انسان نهفته است. ما امروز متحد هستیم تا با آنچه که به‌درستی همه‌گیری جهانی خشونت علیه زنان نامیده می‌شود، مقابله کنیم.»

پس از پایان این رویداد ملکه کامیلا یک توییت شخصی نادر در حساب توییتر خانواده سلطنتی به اشتراک گذاشت: «امروز گروه قابل توجهی از مردم با یک هدف در کاخ باکینگهام جمع شدند: پایان خشونت علیه زنان و دختران. من عمیقا متاثر شده و از داستان‌های آن‌ها الهام گرفتم. با اراده و شجاعت ما پایان همیشگی این جرائم شنیع را خواهیم دید.»

اگرچه رویداد روز سه‌شنبه بر زنان و دختران متمرکز بود، اما ملکه همسر پیش‌تر با مردان بازمانده از خشونت بسیاری ملاقات کرده است، چرا که این جنایت‌ها بر همه جنسیت‌ها تاثیر می‌گذارد.

بیشتر از جهان