دومین دوره جشنواره فیلم دریای سرخ در جده برگزار می‌شود

شوپارد حامی مالی اصلی این جشنواره بین‌المللی است

دومین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ» از پنجشنبه ۱۰ آذر آغاز به کار می‌کند و بهترین‌های سینمای عرب و جهان را به جده می‌آورد. این جشنواره علاوه بر نمایش فیلم‌های جدید و متنوع، محلی خواهد بود برای تجلیل و مرور آثار بزرگان سینما و معرفی چهره‌های جدید سینمای منطقه و جهان.

جشنواره فیلم دریای سرخ بستری است تا فیلم‌سازان عرب و فعالان این صنعت از سراسر جهان با یکدیگر آشنا شوند، و همچنین میزبان رقابت‌های فیلم‌ کوتاه و بلند است، و مجموعه‌ای از رویدادها، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی را برای حمایت از استعدادهای جوان برگزار می‌کند.

به موازات این جشنواره «سوق دریای سرخ» نیز برگزار می‌شود، که در واقع بازار صنعت سینما و سکویی است برای تعامل و همکاری میان صنعت فیلم جهان و عربستان سعودی. این بازار چهار روزه مجموعه‌ای از رویدادها برای تولید مشترک، توزیع بین‌المللی و فرصت‌های کاری جدید ارائه می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امسال، برند لوکس شوپارد با همکاری شرکت عطار المتحده حامی مالی اصلی این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ است.

شوپارد همواره علاقه‌مند و حامی هنر هفتم بوده و این جشنواره فرصتی است برای سفیران شوپارد تا با جواهرات بی‌نظیرش در رویدادهای فرش قرمز بدرخشند.

پیوند و علاقه شوپارد به پرده نقره‌ای چنان دیرینه است که به آن لقب «جواهرساز فرش قرمز» را داده‌اند. این خانه مد در ۲۵ سال گذشته شریک رسمی جشنواره فیلم کن نیز بوده است.

مشارکت شوپارد در فیلم‌هایی مانند راکت‌من (دکستر فلچر، ۲۰۱۹)،  الین (والری لومرسیه، ۲۰۲۰) یا  وقت مردن نیست (کری جوجی فوکاناگا، ۲۰۲۰) گواه پیوند ناگسستنی‌اش با کارگردانان، هنرمندان و بازیگران است و جواهراتش به درخشش بازیگران بر فرش قرمز فیلم‌هایشان می‌افزاید.

علاقه شوپارد به سینما همچنین بانی راه‌اندازی جایزه «تروفی شوپارد» بوده است که از سال ۲۰۰۱ هر سال به یک هنرپیشه نوظهور در عرصه بین‌المللی اهدا می‌شود.

محمد الترکی، مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ، با ابراز خرسندی از مشارکت شوپارد در این جشنواره به‌عنوان یکی از حامیان مالی رسمی، گفت: «شوپارد سابقه‌ای طولانی در حمایت از سینمای جهان دارد و نقشی اساسی در حمایت از استعدادهای نوظهور عرصه سینما بازی کرده است. از این همکاری که بر خلاقیت متمرکز است بسیار خوشحالیم.»

این جشنواره به مدت ده روز از ۱۰ تا ۱۹ آذر در شهر جده، در عربستان سعودی برگزار می‌شود.

بیشتر از فیلم