یکی از نتایج خیزش مردم ایران به روایت دستیار رئیسی: خیلی از انقلابی‌ها و متدینان جا زدند

تردید‌های حامیان جمهوری اسلامی درباره ماندگاری نظام پر‌رنگ‌تر شده است

بسیاری از دینداران جامعه ایران به صف منتقدان و نفی‌کنندگان نظام حکمرانی روحانیون شیعه پیوسته‌اند- حوزه نیوز

احمد عبودتیان، دستیار ابراهیم رئیسی در امر مردمی‌سازی دولت، می‌گوید که در جریان خیزش سراسری مردم ایران، بسیاری از نیرو‌های انقلابی و متدین «جا زده‌اند».

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبودتیان این اعتراف را در جمع گروهی از مردم قزوین بیان کرد و ریشه این مسئله را آنجا دانست که «بزرگ‌ترهای ما دهه ۶۰ را برای ما خوب روایت نکردند». او به نیرو‌های حامی جمهوری اسلامی هشدار داد که در این «جنگ ترکیبی»، مراقب باشند «بازی نخورند».

احمد عبودتیان پس از پویان حسین‌پور یکی از مسئولان سازمان سراج، وابسته به سپاه پاسداران، دومین نفری است که در دو هفته اخیر از ریزش‌ها و نگرانی‌ها در بدنه حامیان نظام سخن می‌گوید. پیش‌تر، ویدیویی از حسین‌پور در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود که در جمع گروهی از حامیان نظام جمهوری اسلامی، از تزلزل میان نیرو‌های «انقلابی» سخن می‌گفت.

قتل مهسا امینی در مقر گشت ارشاد پلیس تهران که جرقه خیزش سراسری مردم ایران شد، با خشم و اعتراض گروهی از دینداران در ایران همراه شد و بسیاری از آن‌ها همچون خیلی از مردم، اعلام کردند که حجاب اجباری را قبول ندارند و معتقدند مجموعه اقدام‌های نظام در چهار دهه گذشته، به ارزش‌ها و باور‌های دینی مردم ایران آسیب‌های جدی زده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گسترش و تداوم خیزش سراسری مردم ایران که در میان حامیان آن، لایه‌هایی از دینداران جامعه نیز دیده می‌شوند، تردید‌ها درباره ماندگاری نظام جمهوری اسلامی در میان حامیانش را بیشتر از گذشته پر‌رنگ‌ کرده است. علی خامنه‌ای و بسیاری از مسئولان نظام می‌گویند این تردید‌ها ناشی از «جنگ ترکیبی دشمن»اند که باید «بصیرت‌افزایی» با آن مقابله کرد.

مقام‌‌های جمهوری اسلامی در دو ماهی که از آغاز این خیزش می‌گذرد، نه‌تنها حاضر نشده‌اند صدای اعتراض‌های مردم را بشنوند بلکه در مساجد و هیئت‌ها و سایر مراکز تحت کنترل خود تلاش می‌کنند با روایت‌‌‌هایی جعلی درباره این خیزش و خواسته‌های مردم، حامیانشان را اقناع کنند و کنار خود نگه دارند. این سیاست از طریق سه شبکه ارتباطی مساجد، هیئت‌ها، پایگاه‌های بسیج، رسانه‌های رسمی و فضای مجازی دنبال می‌شود تا جلو ریزش و تردید بیشتر حامیان نظام گرفته شود.

سرمایه‌گذاری هنگفت جمهوری اسلامی در این حوزه‌ها که طی این سال‌ها روزبه‌روز هم به آن افزوده شده است، در درجه نخست، حفظ حامیان اندک و در پله بعد، ارائه روایت‌هایی جعلی با هدف انحراف افکار عمومی جامعه ایران را دنبال می‌کند. این سیاست از سال ۱۳۸۸ با تشکیل ده‌ها گردان سایبری و تقویت شبکه «هادیان سیاسی» سپاه پاسداران در مساجد و هیئت‌های مذهبی، با شدت و حدت بیشتری در دستور کار نهاد‌های حاکمیتی قرار گرفت اما تاکنون نتوانسته است واقعیات در جامعه ایران را منحرف کند و مانع ریزش حامیان جمهوری اسلامی شود.